שגרירות סעודיה בוושינגטון הודיעה הלילה (שני) כי מערכת ההגנה האווירית של המדינה יירטה שני טילים ששיגרו המורדים החות'ים לעבר מחוז מכה, בו נמצאת גם העיר מכה הנחשבת לקדושה ביותר עבור המוסלמים ברחבי העולם. המורדים החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן, נלחמים בקואליציה בראשות סעודיה, הכחישו את הדיווחים על התקיפה.


לאחר מכן, הודיעו הסעודים כי מערכת ההגנה האווירית במדינה נאבקת במטרות אוויריות מעל המחוזות ג'דה וטאיף, אשר שוגרו ככל הנראה על ידי החות'ים גם כן. הצדדים נמצאים בלחימה כבר תקופה ארוכה, כאשר הן איראן והן סעודיה מבקשות למנוע מצב בו תימן תהפוך למעין מדינת חסות של השנייה. סעודיה, יש לציין, נחשבת לבעלת ברית קרובה של ארצות הברית, שיחסיה עם איראן בתקופה זו נחשבים למתוחים במיוחד. 

אמש הכריזו המורדים החות'ים על מבצע כולל כנגד מטרות צבאיות באיחוד האמירויות, תימן וערב הסעודית. על פי סוכנות הידיעות הרשמית בתימן, "סאבא", המתקפה תכלול 300 מטרות - ביניהן בסיסים ומתקנים צבאיים. 

עלייה לרגל סביב הכעבה במכה. צילום: רויטרס


עוד קודם לכן, דיווחו הרשויות בעיראק כי רקטות קטיושה נורו לעבר מתחם "האזור הירוק" בבגדאד, המתחם המבוצר בו מצויים מוסדות השלטון העיראקיים בעיר והשגרירויות הבינלאומיות בעיראק, בהם גם השגרירות האמריקאית. לא היו נפגעים באירוע. 
 
לאחר מכן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על איראן בעקבות התקיפה, והזהיר כי אם היא תילחם בארצות הברית - היא תושמד. עוד אמר טראמפ לאיראן "אל תעזי לאיים שוב על ארצות הברית".
 
האירועים מתרחשים ברקע שיאה של המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית, וייתכן שהם קשורים להתרעה המודיעינית שפורסמה על כוונת איראן ושלוחותיה לפגוע בכוחות אמריקאים באזור בתגובה להטלת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית. רק לפני מספר ימים דווח על פגישה בין ראש כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולמאני, עם ראשי המיליציות הנאמנות לאיראן בעיראק ואמר להם להיערך למלחמה מול ארצות הברית. 
בשבוע שעבר, גורמים צבאיים בתימן מסרו לרשת "אל-ערבייה" כי כוחות הממשלה הרגו 97 בני אדם המזוהים עם המורדים החות'ים במדינה. כמו כן, שבו הכוחות 92 בני אדם אחרים, המזוהים עם המורדים.