נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שלישי) כי הוא מוכן לנהל משא ומתן עם איראן "אם היא מוכנה", אך הזהיר כי ארצו תגיב "בעוצמה רבה" אם תנסה לתקוף את כוחותיה במזרח התיכון. נשיא איראן חסן רוחאני דחה את ההצעה לשיחות ואמר כי ארצו "בחרה בהתנגדות", זאת על רקע המתיחות הגוברת בין שתי המדינות.
"אם הם יתקשרו, אנחנו בהחלט נהיה מוכנים לשאת ולתת אבל זה תלוי בהם. אני רוצה שהם יתקשרו רק אם הם מוכנים. אם הם לא מוכנים שלא יטרחו", אמר טראמפ לכתבים בבית הלבן בעת שיצא לעצרת תמיכה במדינת פנסילבניה. 
"אין לנו אינדיקציה שמשהו קרה או שמשהו יקרה, אך אם זה יקרה נגיב כמובן בעוצמה רבה. אין לנו ברירה. אני חושב שאיראן תעשה טעות גדולה מאוד אם היא תעשה משהו. היא תיתקל בעוצמה רבה אך אין לנו אינדיקציה שיעשו זאת", הוסיף הנשיא האמריקאי. 

טראמפ צייץ מוקדם יותר: "איראן תתקשר אלינו כשהיא תהיה מוכנה. בינתיים, הכלכלה שלהם ממשיכה לקרוס - עצוב מאוד עבור העם האיראני". בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי הוא תומך בשיחות ובדיפלומטיה אך לא תחת התנאים הנוכחיים, כך דווח בסוכנות הידיעות אירנ"א. "המצב היום לא מתאים לשיחות והבחירה שלנו היא בהתנגדות בלבד", אמר רוחאני.  

קאסם סולימאני, מפקד כח אל-קודס במשמרות המהפכה. צילום: רויטרס
קאסם סולימאני, מפקד כח אל-קודס במשמרות המהפכה. צילום: רויטרס


כזכור, טראמפ איים ביום ראשון על איראן בעקבות תקיפת השגרירות האמריקאית בבגדאד, והזהיר כי אם היא תילחם בארצות הברית - "זה יהיה סופה". עוד אמר הנשיא לאיראן: "אל תעזי לאיים שוב על ארצות הברית". מוקדם יותר דיווחו הרשויות בעיראק כי רקטות קטיושה נורו לעבר מתחם "האזור הירוק" בבגדאד, המתחם המבוצר בו מצויים מוסדות השלטון העיראקיים בעיר והשגרירויות הבינלאומיות בעיראק, בהן גם השגרירות האמריקאית. 
האירוע התרחש במהלך שיאה של המתיחות בין איראן לבין ארצות הברית, וייתכן שהוא קשור להתרעה המודיעינית שפורסמה על כוונת איראן ושלוחותיה לפגוע בכוחות האמריקאים באזור בתגובה להטלת הסנקציות עליה. בשבוע שעבר דווח על פגישה בין ראש כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, עם ראשי המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן בעיראק בה אמר להם "להיערך למלחמה" מול ארצות הברית.