אימפריית המסעדות של השף ג'יימי אוליבר הידוע בכינויו "השף העירום", נמצאת על סף פשיטת רגל, כך דווח היום (שלישי) ב"גארדיאן". העיתון הבריטי דיווח כי בבעלותו של אוליבר לא פחות מ-25 מסעדות ברחבי העולם, ובחברה שבבעלותו מועסקים כ-1,000 עובדים.



בשנה החולפת חלה ירידה בקצב המכירות ובהכנסות של החברה שבבעלותו של אוליבר, שחיפשה רוכשים בתקופה האחרונה, לאחר שאוליבר החליט למכור אותה.



אוליבר אמר כי הוא "מעריך כמה זה קשה לכל מי שנפגע", והוסיף:  "אני רוצה להודות לכל הלקוחות שנהנו ותמכו בנו בעשור האחרון, זה היה תענוג אמיתי לשרת אתכם".



ב-2019 חלה ירידה משמעותית של 11% במכירות של הרשת האיטלקית "Jamie’s Italian", והרשת נאלצה לסגור 12 מסעדות ולפטר 600 עובדים. הרשת הפסידה קרוב ל-20 מיליון ליש"ט. לפני כשנה ניצלה הרשת מפשיטת רגל אחרי שאוליבר העביר אליה 13 מיליון ליש"ט.



אוליבר התפרסם בעקבות תוכנית הבישול שלו - "השף העירום", ששודרה מאז שנת 1999. בהמשך פתח מסעדות רבות ברחבי העולם והוציא סדרת ספרי בישול. בתקופת הזוהר של המסעדות שבבעלותו, אנשים שהיו מעוניינים ליהנות מארוחותיו נאלצו להזמין מקום במסעדות מספר שבועות מראש, לאור הביקוש הרב.