מחלקת המדינה האמריקאית דיווחה כי ארצות הברית זיהתה סימנים לכך שסוריה מחדשת את השימוש בנשק כימי, כולל התקפת כלור שלכאורה התבצע ביום ראשון בצפון מערב סוריה, כך אמרה הלילה (רביעי) מורגן אורטאגוס, דוברת מחלקת המדינה.

"אנחנו עדיין אוספים מידע על האירוע הזה, אבל אנחנו חוזרים על האזהרה שלנו שאם המשטר של אסד ישתמש בנשק כימי, ארצות הברית ובעלות בריתה יגיבו במהירות ובצורה הולמת", נאמר בהודעה. אורטאגוס אמרה כי ההתקפה המדוברת היתה חלק ממערכה אלימה של כוחותיו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, שהפרה את הפסקת האש שהגנה על אזרחים באזור איידלב.
"התקפות המשטר נגד היישובים בצפון מערב סוריה חייבות להסתיים", נכתב עוד בהודעה. "ארצות הברית חוזרת על אזהרתה, שנאמרה לראשונה על ידי הנשיא טראמפ בספטמבר 2018, כי התקפה על אזור ההסלמה של אדליב תהיה הסלמה חסרת אחריות המאיימת לערער את היציבות באזור". הממשל של הנשיא דונלד טראמפ הפציץ פעמיים את סוריה על השימוש לכאורה של אסד בנשק כימי, באפריל 2017 ובאפריל 2018. 


400 חברי קונגרס לטראמפ: התערב בסכסוך בסוריה
 
ביום שני בלילה פרסמו כ־400 חברי קונגרס דמוקרטים ורפובליקנים פנייה לנשיא דונלד טראמפ בקריאה להתערב בסכסוך המתמשך בסוריה בשל האיום שלו על האינטרסים האמריקאיים ועל ביטחונה של מדינת ישראל. במכתב הפתוח שפרסמו הביעו חברי הקונגרס, ובראשם בכירי שתי המפלגות בוועדת החוץ של בית הנבחרים, דאגה לנוכח המשך הפעילות של דאע"ש ושל אל־קאעידה בסוריה, לצד התמיכה הרוסית במשטר אסד, הפעולות האיראניות לערעור היציבות האזורית וההתעצמות הצבאית של חיזבאללה. לפיכך הם הציעו שורה של צעדים שיאפשרו לצמצם את האיומים ולהתמודד.
 
ראשית, הם הדגישו את זכותה של ישראל להגנה עצמית וקראו לאפשר לה גישה למשאבים שהיא זקוקה להם מול האיום בגבול הצפוני. כמו כן קראו חברי הקונגרס לממשל טראמפ להגביר את הלחץ על איראן ועל רוסיה בכל הנוגע למשבר בסוריה, כולל הטלת סנקציות על הרוסים. לבסוף הם דרשו ליישם באופן תקיף ומלא את הסנקציות נגד חיזבאללה והמממנים של הארגון וקראו ליוניפי"ל ליישם את החלטה 1701.
 
"הסכסוך בסוריה מורכב והפתרונות האפשריים אינם מושלמים, אבל הבחירה היחידה שלנו היא לקדם מדיניות שיכולה לעצור את האיומים הגוברים על האינטרסים של ארה"ב וישראל ועל הביטחון האזורי והיציבות", סיכמו חברי הקונגרס, "האסטרטגיה הזו דורשת מנהיגות אמריקאית".