יאיר צור, גבר בשנות ה-30 לחייו על הרצף האוטיסטי, נעדר מאז שעות הבוקר באתונה שביוון. צור, ששוהה במדינה לרגל חופשה משפחתית, נעלם בעת שטייל עם בני משפחתו ברחובות העיר. כעת הם מבקשים מכל מי שיכול, לסייע בחיפושים אחריו. דודו, אלון לוסטיג, נשמע מודאג מאד. "יצאנו לחופשה משפחתית ביום רביעי האחרון. היום טיילנו ברגל ברחוב ארמו. בסביבות השעה 11, יאיר הלך קצת לפני ההורים שלו והתקדם, עד שלא ראינו אותו יותר".



לדברי לוסטיג, הקהילה היהודית באתונה, המשטרה המקומית וכן שגרירות ישראל ביוון עודכנו ומסייעות בחיפושים. בני המשפחה מודאגים במיוחד, בגלל המגבלה של צור. "הוא נמצא על הרצף האוטיסטי", ציין לוסטיג.



צילום: באדיבות המשפחה



"הוא מתקשה לתקשר וכאן גם אינו דובר את השפה. אנחנו חוששים שהוא לא יפנה לבקש עזרה, מתוך פחד". רחוב ארמו הוא מדרחוב קניות במרכז אתונה אשר הומה אדם. פוקדים אותו תיירים רבים, ביניהם ישראלים. לוסטיג מבקש את עזרתם. "אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסביבה לפקוח עין. ממי שיכול, אנחנו מבקשים להצטרף אלינו לסריקות הרגליות. נשמח לקבל כל סיוע שאפשר. חשוב לנו מאד למצוא אותו לפני רדת החשיכה".



מהחברה המבטחת PassportCard נמסר: "קיבלנו את הקריאה במוקד ואנו פועלים בכל האמצעים הנדרשים לשם איתורו המהיר של צור. נציגיה של חברת MAGNUS המופעלת על ידנו נמצאים כבר בשטח. אנו קוראים לכל אדם הנמצא ברחוב ארמו שבאתונה, יוון לגלות עירנות ולדווח כל הידוע לו לטלפון 03-6006505 בהקדם האפשרי".



צור בן 34, עיניו כחולות, גובהו 1.73 מטר. הוא לבש חולצה לבנה וג'ינס. כל היודע דבר על מקום הימצאו, מתבקש ליצור קשר קשר עם בני משפחתו בטלפונים: 0522539979; 0528417065; 0546617801.