נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלו: "קוריאה הצפונית שיגרה כמה כלי נשק קטנים, שהטרידו חלק מהאזרחים במדינתי ובמדינות נוספות. אבל לא אותי - אני מאמין שקים ג'ונג און ישמור על ההבטחה שהוא הבטיח לי". הנשיא, הנמצא בימים אלה בביקור רשמי ביפן, צייץ את הדברים כיממה לאחר שיועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון אמר כי שיגור הטילים האחרון של קוריאה הצפונית היא הפרה של הסכם מועצת הביטחון של האו"ם, והפציר במנהיג המדינה הדיקטטורית, קים ג'ונג און, לשוב לשיחות על מנת למנוע הסלמה.
כזכור, במהלך החודש האחרון קוריאה הצפונית ביצעה לפחות שני ניסויים של שיגור טילים בליסטיים.  התקשורת בקוריאה הצפונית אף דיווחה בתחילת החודש שקים הורה לצבאו להגביר את יכולת התקיפה שלו, ולבצע עוד ניסוי טילים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות KCNA, "קים הדגיש את הצורך בתגבור נוסף של יכולות של יחידות ההגנה באזור החזית ובחזית המערבית והורה להן לבצע משימות קרב ולשמור על מוכנות למלחמה על מנת להתמודד עם מצבי חירום". עוד דווח, כי קים אמר ש"שלום המדינה וביטחונה יובטחו רק אם יהיה לנו כוח פיזי שיכול להגן על ריבונותה".
בכירים צבאיים בקוריאה הדרומית הזהירו, בעקבות הניסויים של שכנתם מצפון, כי יכול להיות שמדובר בכוונות של המדינה לוותר על ההבנות שהושגו בדרך לפירוקה מנשק גרעיני. גם טראמפ וגם נשיא קוריאה הדרומית, מון גיאה אין, אמרו כי שיגור הטילים אתמול לא עוזר, אבל אמרו כי לא יפסיקו את הדיאלוג. "אני יודע שהם רוצים לשאת ולתת, הם מדברים על זה, אבל אני לא חושב שהם מוכנים לשאת ולתת", אמר טראמפ לכתבים. ואילו מון אמר אתמול כי הניסויים של השכנה מצפון הם ככל הנראה תגובה לכשילון הפסגה השנייה בין קים לטראמפ, שנערכה בהאנוי בפברואר. 

הפסגה בין טראמפ וקים ג'ונג און שהתרחשה לפני כחודשיים הסתיימה בכישלון, כשאון הביע רצון להקלה רחבה בסנקציות בתמורה להתחלה של תהליך פירוק מנשק גרעיני, שבעיני הממשל האמריקאי נתפסו "לא יעילים". השימוש והניסוי בטילים ארוכי טווח שנאסרו על ידי האו"ם, ככל הנראה יובילו להטלת סנקציות נוספות על הדיקטטורה האסייתית.