מפלגת החזית הלאומית הצרפתית, מפלגתה הימנית קיצונית של מרין לה פן, זכתה במספר הקולות הגבוה ביותר בבחירות לפרלמנט האירופי שנערכו בצרפת, כך לפי שני מדגמים שהוצגו הערב (ראשון) במדינה.



על פי מדגמי הטלוויזיה בצרפת, מפלגתה של לה פן ניצחה בבחירות לפרלמנט האירופי עם 24% מן הקולות, לעומת 22%  מן הקולות בהם זכתה מפלגת "התחייה" של נשיא צרפת עמנואל מקרון. 



בכיר בארמון האליזה אמר כי המקום השני אליו הגיע נשיא צרפת עמנואל מקרון בבחירות האירופאיות הוא "אכזבה", אך למרות זאת הוא לא יביא ל"שינוי במדיניות הרפורמה של הממשלה".



"יש כמובן אכזבה מסוימת", אמר הבכיר. "אבל האחוזים מכובדים  לחלוטין לעומת הבחירות הקודמות". גורם במשרדו של מקרון אמר כי "המטרה של הנשיא היא להגביר את המערכה השנייה של נשיאותו ברמה הלאומית, ולכן אין כל שינוי במדיניות".



על פי המדגמים בפולין, מפלגת השלטון הפולנית, חוק וצדק, מובילה  עם 42 % מן הקולות. מוקדם יותר זכתה מפלגת האזרחים ההונגרית של ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן ב-56% מקולות המדינה. אורבן ומפלגתו נחשבים כאופוזיציה למדינות המנהיגות את האיחוד האירופי, בדגש על גרמניה וצרפת.



לעומת זאת בגרמניה, מפלגת השלטון, ה-CDU, תהיה המפלגה הגדולה ביותר שגרמניה שולחת לפרלמנט האירופי, לאחר שזכתה ב-28% מהקולות בבחירות לפרלמנט, כך על פי מדגמי היציאה במדינה. למקום השני הגיעה מפלגת הירוקים, שזכתה ב-18% מהקולות. המפלגה הסוציאל דמוקרטית הגיעה רק למקום השלישי עם 15.5%, ואף איבדה את מחוז ברמן, מחוז בו המפלגה הסוציאל דמוקרטית זכתה בכל בחירות ארציות מאז מלחמת העולם השנייה. למקום הרביעי הגיעה מפלגת הימין הקיצוני אלטרנטיבה לגרמניה, שנחלשה מעט מההישג השיא שהשיגה בבחירות הלפרלמנט הגרמני ב-2017. מפלגת השמאל הקיצוני דה לינקה השיגה 5.5% מהקולות, בדומה למפלגת המרכז ה-FDP.



על פי מדגמי היציאה באוסטריה זכתה מפלגת השלטון במרבית המושבים המוקצים למדינה בפרלמנט האירופי. מפלגת הימין השמרנית של הקאנצלר סבסטיאן קורץ זכתה על פי המדגמים ב-34.5% מהקולות, המפלגה הסוציאל דמוקרטית הגיעה למקום השני עם 23.5% ומפלגת החירות הימנית קיצונית זכתה ב-17.5% מהקולות, שמציבים אותה במקום השלישי. לאוסטריה 18 מושבים מתוך 748 המושבים בפרלמנט האירופי