הפרלמנט האוסטרי הצביע היום (שני) בעד הפלת ממשלתו של הקנצלר סבסטיאן קורץ, לאחר שהתפרקה בעקבות פרסום שיחת השוחד של מי שהיה עד לא מזמן סגנו, היינץ-כריסטיאן שטראכה ממפלגת הימין הקיצוני "חירות". בעקבות השיחה, בה נשמע שטראכה מציע שוחד לאישה שהזדהתה כאחיינית של אוליגרך, אמר קורץ כי "מספיק זה מספיק" והחליט בסופו של דבר לפרק את הממשלה שהקים עם המפלגה הקיצונית, שבמהלך הכהונה סיפקה כמה וכמה שערוריות. מפלגתו של קורץ מובילה בסקרי דעת קהל, אולם לא ברור האם יהיה לו רוב מספק על מנת להרכיב קואליציה.
הצבעת אי האמון נתמכה על ידי מחוקקים סוציאל-דמוקרטים ומפלגת החירות, שהייתה עם קורץ בקואליציה עד לשבוע שעבר. כעת, נשיא אוסטריה צריך למנות קנצלר שיוכל להקים ממשלה ולגייס את תמיכת הפרלמנט עד לבחירות הבאות, שייערכו בחודש ספטמבר. 
אמש, בבחירות שנערכו במדינה לפרלמנט האירופי, ספגה מפלגת החירות מפלה חמורה, אך קיבלה מספר מושבים. עדיין לא ברור אם שטראכה, שהתפטר מתפקידו כסגן ראש ממשלת אוסטריה, יבחר לשבת בפרלמנט האירופי. למרות השערורייה, מפלגת הימין-מרכז של הקנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ, ששטראכה היה שותפו המרכזי לשלטון, לא ניזוקה.


שיחת השוחד באיביזה:


כזכור, ביום שני שעבר התפטרו מתפקידם שרי הממשלה מטעם מפלגת "חירות". המהלך הגיע לאחר שראש הממשלה, קורץ, אמר כי יפטר את שר הפנים השנוי במחלוקת של המפלגה, הרברט קיקל. 

מספר ימים לפני כן, בהודעת התפטרותו, אמר שטראכה כי "זה היה מטומטם, חסר אחריות ופשוט טעות", תוך שהוא נאבק בדמעות ומבקש מאשתו ומאחרים לסלוח לו. עם זאת, הוא טען כי לא עשה שום דבר בלתי חוקי וכי עושים לו "רצח פוליטי ממוקד". 
 
בסרטון, שפורסם בתקשורת הגרמנית, נראה שטראכה נפגש עם אישה שהתחזתה לאחיינית של אוליגרך רוסי, ומבטיח חוזים ממשלתיים לחברה בתמורה לתמיכה פוליטית ופיננסית.
 
שטראכה הודה כי הדברים שנשמעים בסרטון, בהם התייחס גם לכללי מימון המפלגות וכיצד ניתן לעקוף אותם, הם אכן מביכים, אך התעקש כי אינם לא חוקיים. כמו כן, שטארכה נשמע "מפלרטט" עם האישה. "זו הייתה התנהגות אופיינית תחת השפעת אלכוהול, בה רציתי להרשים את המארחת הנשית והתנהגתי כמו נער מתרברב", אמר. באופן שנראה כעת תלוש מהמציאות, הוא ציין גם כי הוא לא רוצה שהממשלה תיפול בעקבות האירועים.