שגריר סין בארץ, קואה ווי, הודיע היום (שני) כי סין ורוסיה לא ישתתפו בסדנה הכלכלית בבחריין, המתוכננת לחודש הבא. השגריר הסיני אמר כי רוסיה וסין הסכימו יחדיו שלא להשתתף בסדנה הכלכלית, וכן אישר את עמדת ארצו "לתמוך בעם הפלסטיני ובזכותו להגדרה עצמית, עצמאות והקמת מדינה עצמאית בגבולות 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה". 



הסדנה בבחריין שכותרתה "שלום לשגשוג" תתקיים ב-25-26 ביוני בשיתוף עם וושינגטון, ונועדה לשווק את תוכנית השלום של ארה"ב, הידועה בשם "עסקת המאה". התפיסה מאחורי היוזמה היא כי באמצעות השקעות ויוזמות כלכליות ניתן יהיה לקדם את הסכם השלום הישראלי פלסטיני שיזם ממשל טראמפ. 



המסמך המלא של עסקת המאה תוצג במלואה ביוני במסגרת הסדנה. בסדנה ישתתפו שרי אוצר ובכירים עסקיים אזוריים, כאשר הערכה היא כי בצד הישראלי ייקח חלק שר האוצר משה כחלון. 



לדברי בכיר בבית הלבן, החלק הראשון של התכנית יעסוק בארבעה נושאים מרכזיים - תשתיות לפלסטינים, תמיכה ופיתוח תעשייה בה הפלסטינים יצרו תחרות, פיתוח קהילתי וחינוכי ורפורמות ממשלתיות ש"יהפכו את האזור לכדאי להשקעה ככל האפשר". 



הוועידה בבחריין תהיה ממוקדת בנושאים הכלכליים בלבד ובה ימנעו המעורבים לדון בנושאים הפוליטיים שהקשו על הצדדים להגיע להסכמות, כמו סוגיית הקמת מדינה פלסטינית, מעמדה של ירושלים, שאיפותיה הביטחוניות של ישראל וסוגיית הפליטים הפלסטינים. "אנחנו מכירים בכך שהחלק הכלכלי צריך ללכת יד ביד עם התכנית המדינית, אבל זו תהיה ההזדמנות הראשונה להציג פרטים על התוכנית הכלכלית", הסביר הבכיר האמריקני, שהוסיף: "זו תהיה הזדמנות להראות לפלסטינים, הישראלים והלבנונים שדואגים להם ורוצים להשקיע באזור".