עסקת המאה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, עוד לא יצאה אל הפועל, וכבר מעוררת התנגדות עזה מצד מדינות רבות. לאחר שסין ורוסיה הצהירו כי יחרימו את הסדנה הכלכלית שארגנו האמריקאים בבחריין לטובת יריית הפתיחה של העסקה, משרד החוץ הרוסי פרסם הערב (שלישי) הודעה לפיה "האמריקאים מנסים לכפות דרכים אלטרנטיביות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני במקום לחתור לפתרון שתי המדינות". 

לטענת הרוסים, "הרצון המתמשך להחליף את הפתרון המדיני עם דברים כמו "בונוסים" כלכליים מעורר דאגה עמוקה. בשלב זה נדרשים מאמצים קולקטיביים לפתיחת משא ומתן בין הצדדים, ולא על ידי עסקאות חד צדדיות ואופורטוניסטיות".

מוקדם יותר היום אישר הבית הלבן כי ג'ארד קושנר, היועץ לעניינים מיוחדים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וחתנו, צפוי להגיע במהלך השבוע לביקור בזק בישראל, מרוקו וירדן.

 
קושנר וגרינבלט, שנחשבים לשניים מהגורמים המובילים בניסוח "עסקת המאה" - תוכנית השלום לה התחייב טראמפ, יחד עם הוק, צפויים להיפגש עם מנהיגי המדינות בהם הם יבקרו במטרה לגייסם לתמיכה בתוכנית השלום האמריקאית ובפסגה הכלכלית. ירדן נחשבת למדינת מפתח בנוגע להצלחת הפסגה, ובנוגע ליכולתו של הבית הלבן להפעיל לחץ על הפלסטינים.

כזכור, הבית הלבן הכריז לפני כשבוע וחצי על מועד חשיפת "החלק הכלכלי" של תכנית השלום. המסמך המדובר יוצג במלואו ביוני במסגרת סדנה לעידוד השקעות בגדה המערבית, עזה והאזור.  זמן קצר לאחר הפרסום, סוכנות הידיעות של בחריין צייצה בטוויטר כי "בחריין, בשיתוף עם ארצות הברית, תארח את סדנת 'שלום לשגשוג' בעיר מנאמה ב-25 וב-26 ביוני".
 
על פי הודעה משותפת, הסדנה תתקיים במנאמה, בירת בחריין, ב-25 וב-26 ביוני, בהשתתפות שרי אוצר ובכירים עסקיים אזוריים. הערכה היא כי בצד הישראלי ייקח חלק שר האוצר משה כחלון. מי שמובילים את המהלך הם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט.
 
לאחר שהפלסטינים עצמם הודיעו כי לא יגיעו לפסגה בבחריין, שגריר סין בארץ, קואה ווי, הודיע כי סין ורוסיה לא ישתתפו בסדנה הכלכלית גם הם. השגריר הסיני אמר כי רוסיה וסין הסכימו יחדיו שלא להשתתף בסדנה הכלכלית, וכן אישר את עמדת ארצו "לתמוך בעם הפלסטיני ובזכותו להגדרה עצמית, עצמאות והקמת מדינה עצמאית בגבולות 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה".