הצי האמריקאי הודה כי אין בידו מידע מספיק כדי לקבוע מה טיבם של העצמים המוזרים שנראו פעמים רבות מעל החוף המזרחי של ארה"ב במהלך השנים 2014 ו־2015. זאת אחרי שטייסים של הצי סיפרו ל"ניו יורק טיימס" כי חזו בעב"מים שביצעו תמרונים בלתי אפשריים "כמעט על בסיס יומי". 

העיתון ראיין לפחות חמישה טייסים, שלדבריהם צפו בעצמים המוזרים בין קיץ 2014 למרץ 2015 בעת שהיו מוצבים על נושאת המטוסים תיאודור רוזוולט וביצעו תמרונים בין וירג'יניה לבין פלורידה. כל הטייסים ציינו כי דיווחו על כך למפקדיהם ואף למשרד ההגנה ולקונגרס. 

העיתון אף הציג סרטונים שמשרד ההגנה האמריקאי שחרר בשנה שעברה, ובהם הטייסים נשמעים המומים נוכח מראה העצמים והיכולת שלהם לטוס במהירות, גם נגד רוח חזקה. "תסתכל על הדבר הזה, בן אדם!", נשמע אחד הטייסים אומר בהתלהבות. "זה נראה כמו מל"ט מזוין, אחי!".


אחד הטייסים, לוטננט ריאן גרייבס, סיפר כי נתקל בעצמים דמויי קובייה כמה פעמים וכי עדיין אינו יכול להסביר מה פשרם. לדבריו, העב"מים טסו בגובה של 30 אלף רגל, ולעתים בגובה פני הים, והיו מסוגלים להאיץ, להאט ולטוס במהירות על־קולית. הוא סיפר כי אחד מחבריו אף אמר לו שכמעט התנגש באחד העצמים. 

"הדברים האלה היו יכולים להיות שם כל היום", אמר. "כדי שמטוס יהיה באוויר, צריך לשמור על כמות משמעותית של אנרגיה. עם המהירויות שראינו, 12 שעות באוויר זה 11 שעות יותר ממה שציפינו". הוא הוסיף: "יש לנו מסוקים שיכולים לרחף, יש לנו מטוס שיכול לטוס בגובה 30 אלף רגל ומעל פני השטח. אז תשלבו את הכל בכלי אחד בלי מנוע סילון ובלי עשן של פליטת גז".

טייס נוסף, לוטננט דני אקוין, סיפר כי באחת הפעמים קלט את העצם המסתורי במכ"ם, אולם לא ראה אותו כלל דרך הקסדה, אף שטס בקרבתו. בפעם אחרת, טיל אימון ששיגר מהמטוס התביית על העצם, אולם, לדבריו: "לא הצלחתי לקלוט אותו באופן ויזואלי". 

הטייסים סיפרו כי חשבו תחילה שמדובר בתוכנית סודית של כלי טיס בלתי מאוישים. אולם בגלל האופן שבו התנהלו העצמים המסתוריים ליד המטוסים והיכולת שלהם לבצע תמרונים בלתי אפשריים, הם שינו את דעתם, אלא שאין ביכולתם להעריך במה מדובר. 

דובר הצי, ג'וזף גרדישר, אישר כי לאחרונה פורסמו הנחיות מתוקנות שנועדו להסביר לטייסים כיצד לדווח על תופעות אוויריות בלתי מוסברות וכי מדובר בעדכון להנחיות שיצאו בשנת 2015, לאחר הדיווחים על העב"מים באזור החוף המזרחי. "היו מספר דיווחים שונים", אמר גרדישר, שציין כי בחלק מהמקרים היה מדובר בכטב"מים מסחריים, אולם "במקרים אחרים איננו יודעים במה מדובר, אין לנו די מידע כדי לעקוב אחרי זה".