"איראן עומדת בהגבלות שהוטלו עליה במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות שנחתם ב-2015", כך נכתב בדוח הרבעוני של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שפורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. המסמך נשלח לכל המדינות החברות בסוכנות, ומצוין בו כי איראן נשארה בגבולות המותרים לה, בין היתר ברמה שבה היא מעשירה אורניום, וכן בכמות האורניום המועשר שהיא מחזיקה ברשותה.
מוקדם יותר החודש, אמר דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן, בהרוז קמאלונדי, בשיחה עם סוכנות הידיעות תסנים כי איראן הגבירה את העשרת האורניום ברמה נמוכה פי-4, זאת לאחר שטהרן הכריזה במהלך החודש על עצירת חלקים מהסכם הגרעין עם המעצמות. תחת ההסכם, לטהרן היה מותר להעשיר אורניום עד רמה של 300 ק"ג.
במסיבת עיתונאים הוסיף קמאלונדי, כי אין מדובר בעלייה בשיעור ההעשרה או הסרכזות. "איראן יכולה להגיע בקלות ל-190 אלף swu", אמר. "הכפלת ההעשרה ב-4 פעמים מהווה מסר לצד השני. נוכל להכפיל את הסרכזות באותו שיעור". לדבריו, סוכנות האנרגיה האטומית באיראן הודיעה לסבא"א שאין להם כוונה לסגת מהסכם הגרעין.

כמה ימים לפני כן, איראן הודיעה באופן רשמי שהיא הפסיקה לפעול על פי חלק ממחוייבותיה בהסכם הגרעין, בעקבות הוראה של מועצת הביטחון שלה, כך אמר גורם בסוכנות הגרעין האיראנית לסוכנות הידיעות ISNA. לדברי הגורם, לאיראן אין מעכשיו הגבלה לייצור של אורניום מועשר ומים כבדים.