"צה"ל החל בהריסתה של מנהרת הטרור השישית שנבנתה על ידי חיזבאללה. זוהי רק דוגמה אחת, מני רבות, של האתגרים הביטחוניים שעימם ישראל מתמודדת", כך כתב הערב (שישי) השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. בהמשך הציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו נכתב: "זו הסיבה שאנחנו מחויבים לזכותה של ישראל להגנה עצמית, ולכך שכל תוכנית שלום עתידית חייבת להתייחס לסוגיות הללו".
תוכנית השלום האמריקאית היתה אמורה להיות מוצגת במהלך חודש יוני, אך כאמור הבחירות הצפויות בישראל עשויות להוביל לדחיית מועד הפרסום. עם זאת, חלקה הראשון, פסגה בבחריין, צפוי להתקיים כרגיל - בצל הגינויים וההודעה של הפלסטינים על החרמתו. עבדאללה השני, מלך ירדן, נפגש מוקדם יותר השבוע עם ג'ארד קושנר עוזרו המיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. במהלך הפגישה אמר המלך לקושנר, כי תוכנית השלום האמריקאית חייבת לכלול הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים לצד ישראל - דבר שעד כה האמריקאים סירבו להתחייב אליו. 

כזכור, כזכור, הבית הלבן הכריז מוקדם יותר החודש על מועד חשיפת "החלק הכלכלי" של תכנית השלום. המסמך המדובר יוצג במלואו ביוני במסגרת סדנה לעידוד השקעות בגדה המערבית, עזה והאזור.  זמן קצר לאחר הפרסום, סוכנות הידיעות של בחריין צייצה בטוויטר כי "בחריין, בשיתוף עם ארצות הברית, תארח את סדנת 'שלום לשגשוג' בעיר מנאמה ב-25 וב-26 ביוני".
על פי הודעה משותפת, הסדנה תתקיים במנאמה, בירת בחריין, ב-25 וב-26 ביוני, בהשתתפות שרי אוצר ובכירים עסקיים אזוריים. הערכה היא כי בצד הישראלי ייקח חלק שר האוצר משה כחלון. מי שמובילים את המהלך הם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, והשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט.
לאחר שהפלסטינים עצמם הודיעו כי לא יגיעו לפסגה בבחריין, שגריר סין בארץ, קואה ווי, הודיע כי סין ורוסיה לא ישתתפו בסדנה הכלכלית גם הם. השגריר הסיני אמר כי רוסיה וסין הסכימו יחדיו שלא להשתתף בסדנה הכלכלית, וכן אישר את עמדת ארצו "לתמוך בעם הפלסטיני ובזכותו להגדרה עצמית, עצמאות והקמת מדינה עצמאית בגבולות 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה".