הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי (OIC) שהתכנס בבירת סעודיה, מכה, פרסם הלילה (בין שישי לשבת) הודעת גינוי חריפה לישראל ותמיכה בפלסטינים. בהצהרה, שנמסרה כחלק מההודעה המסכמת של "מפגש החירום" שביקשו לכנס מדינות המפרץ בעקבות האיומים הנשקפים מאיראן, נאמר כי "אנו מגנים כל עמדה שאומצה על ידי גוף בין-לאומי התומכת בכיבוש הממושך של השטחים הפלסטיניים, כולל ההחלטה האמריקנית להכיר בירושלים כבירת ישראל".

המדינות המשתתפות בוועידה אמרו כי הן מתנגדות לכל "פעולה ישראלית בלתי חוקית שמטרתה לשנות עובדות בשטחים הפלסטיניים הכבושים, כולל ירושלים, ולערער את פתרון שתי המדינות". 
ה-OIC קרא למדינות החברות לנקוט "צעדים הולמים" נגד מדינות המעבירות את שגרירויותיהן לירושלים. כמו כן, סירב הארגון לקבל כל הצעה להסדר שלום שאינו מתיישב לטענתם עם "זכויותיהם הלגיטימיות של הפלסטינים". 


אבו מאזן במהלך הפסגה. צילום: רויטרס

 
הארגון הדגיש גם את חשיבות הגברת התמיכה בתקציב הממשלה הפלסטינית, שנמצאת במשבר כלכלי קשה, על מנת שתוכל להמשיך בעבודתה. בוועידה נכח גם נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס. 
בלילה שבין חמישי לשישי, התייחסו המדינות בפסגה גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני, והדגישו כי הוא עדיין בראש סדר העדיפויות של העולם הערבי. כשברקע עסקת המאה האמריקאית, שמבקשת לשלב את מדינות האזור במטרה לפתור את הסכסוך, אמרו מלך סעודיה ונשיא מצרים, א-סיסי, כי הם "תומכים בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים".