אירוע חריג: שני שומרים ממשמר המלוכה התעלפו היום (שבת) במהלך החזרות שהתקיימו בלונדון, לקראת יום הולדתה הרשמי של המלכה אליזבת, שיחול השנה ב-8 ביוני. השניים התמוטטו כאשר הטמפרטורות ששררו בממלכה הגיעו ל-27 מעלות, מה שהופך את היום הזה לחם ביותר השנה. שלושה שומרים מיהרו לסייע לשניים שהתמוטטו, כשהיו לבושים בבגדי השרד הרשמיים - כולל כובע העשוי מעור, במשקל של כמעט קילו. האירוע החריג התרחש בשעות הצהריים, מה שאומר שעד אותה השעה, כל אחד מהשומרים צעד למעלה מ-400 קילומטרים (למעלה מחצי מיליון צעדים).
מדובר בחזרה השנייה של השומרים היום, כאשר אליה צפוי היה להגיע הנסיך אנדרו, דוכס יורק, במטרה לבדוק את ההכנות. זו הפעם הראשונה בה דוכס יורק, מפקד משמר הגרנדירים, צפוי להגיע לאירוע ולשחרר את המשמר - לאחר שקיבל את התפקיד מאביו לפני כשנתיים. למעלה מ-1,400 חיילים, 200 סוסים ו-400 נגנים צפויים לקחת חלק באירוע הרשמי, המתקיים מדי שנה, פרט לשנת 1955 בה האירוע בוטל.
החל משנת 1748, תקופתו של המלך ג'ורג' השני, המונרך חוגג יום הולדת ביום השבת השני של חודש יוני. על פי ה-BBC, הוא החליט על המועד, מפני שרצה לחגוג בחודש שבו יש מזג אוויר יותר טוב, מאשר בחודש נובמבר שבו נולד. המלכה מעדיפה לחגוג את יום הולדתה הרשמי, החל ב-21 באפריל, בקרבת בני משפחתה.