אחרי ימים של דיווחים על בקשה מצד גורמים עלומים להצניע את נוכחותה של ספינת הצי האמריקאי ג'ון מקיין השוהה ביפן, בעת שהותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במדינה, אישר היום (שבת) דובר הצי האמריקאי את דבר הבקשה, אך לא אמר ממי היא הגיע, והבהיר כי למרות הבקשה, לא היה שינוי בפריסת הכוחות במהלך הביקור. 



"הצי האמריקאי קיבל בקשה להצניע את נוכחותה של ה-USS מקיין", אמר דובר הצי אדמירל משנה צ'ארלי בראון בראיון לרשת NBC אך הבהיר כי למרות הבקשה, "כל הספינות נורתו בעמדותיהן הרגילות במהלך הביקור הנשיאותי". בנוסף לכך הוסיף בראון כי "לא היה שום ניסיון להדיר מלחים שמשרתים הל הספינה.



המשחתת ג'ון מקיין, צילום: רויטרס
המשחתת ג'ון מקיין, צילום: רויטרס



מערכת היחסים בין הנשיא טראמפ לסנטור ג'ון מקיין הייתה רעועה בלשון המעטה בשנות שלטונו של הנשיא, כאשר עוד בקמפיין לראשות המפלגה הרפובליקנית ב-2015, טראמפ תקף במילים קשות את מקיין, שהיה טייס קרב בצי האמריקאי ונפל בשבי הווייטקונג במהלך מלחמת וייטנאם, והתבטא נגדו באופן שנחשב לחורג מהשיח האמריקאי, כשאמר שהוא "מעדיף את הגיבורים שלא נפלו בשבי".



הדם הרע בין השניים המשיך גם לתוך תקופת הנשיאות של טראמפ, לאחר שמקיין נחשב לאחד ממבקריו החריפים של הנשיא בסנאט, למרות ששניהם באים מהמפלגה הרפובליקנית. גם מותו של מקיין, לפני כשנה, לא הביא את הנשיא להפסיק לתקוף את שנוא נפשו - ואף ניהל מלחמות טוויטר מול בתו של מקיין, מייגן. טראמפ עצמו הכחיש שהמקור לבקשה לצי הגיע ממנו, אך ציין כי מטרתה הייתה "טובה".