הנשיא דונלד טראמפ, שיגיע ביום שני הקרוב לביקור ממלכתי בבריטניה, נכנס לתוך הקלחת הפוליטית בממלכה כאשר הצהיר על תמיכתו המלאה בבחירתו של בוריס ג'ונסון ליורשה של תרזה מיי בראשות הממשלה ובהנהגת המפלגה השמרנית. בריאיון לצהובון הסאן, נשאל טראמפ לגבי ההתמודדות במפלגה השמרנית, שתחל רשמית אחרי סיום ביקורו. "למעשה למדתי את הנושא היטב. אני מכיר את השחקנים השונים", אמר. "אבל אני חושב שבוריס יעשה עבודה טובה מאד. אני חושב שהוא יהיה נפלא. אני מחבב אותו, תמיד חיבבתי. אני לא יודע אם הוא ייבחר, אבל אני חושב שהוא בחור טוב מאד, מוכשר מאד".
טראמפ גם התייחס לדוכסית מייגן מרקל, אזרחית אמריקאית במקור, אשר לא תשתתף באירועים לכבודו מאחר שהפכה לאם לאחרונה. כאשר נאמר לו שמרקל תמכה בהילרי קלינטון בבחירות, הוא ענה כי "לא ידעתי שהיא הייתה נבזית", אך הוסיף כי היא "תהיה נסיכה אמריקאית טובה מאד". בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי טראמפ החליט שהחל מ-10 ביוני, יוטל מכס של חמישה אחוזים על "כל מוצר שנכנס ממקסיקו". זאת, בשל סירובה של השכנה הדרומית לצמצם את מספר המהגרים הבלתי חוקיים הנכנסים לארץ. עוד הוחלט כי המכסים יעלו בחמישה אחוזים נוספים בכל חודש עד שיגיעו לרמה של 25 אחוז באוקטובר.
"מקסיקו ניצלה את ארה"ב במשך שנים רבות", צייץ טראמפ והדגיש כי, "כדי שלא לשלם מכסים אם הם יתחילו לעלות, חברות יעזבו את מקסיקו, שלקחה 30 אחוז מתעשיית הרכב שלנו, וישובו לארה"ב.. מקסיקו חייבת לקחת חזרה את המדינה מברוני הסמים ומהקרטלים", כתב. "המכס נועד להפסיק את הסמים ואת הבלתי חוקיים!". נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, הבהיר כי "אנחנו לא מתכוונים ליפול לפרובוקציות. אנחנו מתכוונים לפעול בכבוד כלפי הרשויות בארה"ב ובכבוד כלפי הנשיא טראמפ". למרות זאת, הדגיש הנשיא השמאלני כי, "לא חסר לי אומץ, אני לא פחדן - אבל אני פועל לפי עקרונות".

במגזר העסקי לא ראו בעין יפה את המהלך של טראמפ נגד שותפת הסחר הגדולה ביותר. לשכת המסחר האמריקאי מסרה כי את המכסים "ישלמו משפחות אמריקאיות ועסקים מבלי שייעשה דבר כדי לפתור את הבעיות האמיתיות בגבול". ארגון "שולחן עגול לעסקים", שבו חברים מנכ"לים של תאגידים מובילים, קרא לטראמפ לשקול את ההחלטה והזהיר כי מדובר ב"טעות חמורה".