דחיית המאה: אתר החדשות אל-חליג' און ליין, מדווח הבוקר (ראשון) כי הזעזוע הפוליטי בישראל וכישלונו של של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה, יביא לדחייה נוספת בתוכנית השלום של הבית הלבן, המכונה עסקת המאה. על פי הדיווח, בכירים פלסטינים שנפגשו עם גורמים אירופים ובינלאומיים בעלי קשרים לבית הלבן יצאו מפגישות אלה בתחושה כי התוכנית לא תפורסם לפחות עד השנה הבאה.



סיבה נוספת לדחיית הצגת התוכנית,על פי הגורמים הפלסטינים, הוא הסירוב הפלסטיני לדון עם התוכנית - וחוסר התמיכה שהיא קיבלה מהעולם הערבי שאפשר לפלסטינים להמשיך במדיניות הנתק עם ארצות הברית. עם זאת, על פי הדיווח, הפלסטינים חוששים כי דחיית פרסום התוכנית לא יעצור את הבית הלבן מלתת לישראל לקטוף את הפירות של התוכנית - כגון סיפוח שטחים ביהודה ושומרון.



יש לציין כי למרות הנאמר בדיווח, ההערכות הן שאם התוכנית לא תוצג בתאריך המתוכנן כרגע - עוד כשבוע ואכן תידחה בשל הזעזוע הפוליטי בארץ, ייתכן והיא לא תוצג כלל. שנת 2020 תהיה שנת בחירות בארצות הברית, שנה בה בדרך כלל נשיאים לא לוקחים סיכונים פוליטיים שיכולים להשפיע על סיכויי בחירתם, ותוכנית שלום שמצד אחד תדרוש ויתורים מישראל, ומצד שני סיכויי הצלחתה נמוכים מאוד בשל הסירוב הפלסטיני בוודאי תגרור לא מעט תגובות שליליות בארצות הברית, וכמובן שאם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא ייבחר לכהונה שנייה - התוכנית שנושאת את צלמו תיקבר, יתכן עוד לפני שראתה אור.