התקשורת הסורית דיווחה הלילה (שני) על תקיפה של בסיס חיל האוויר T4 בחומס, סוריה. לפי סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", מערכות ההגנה הסוריות הופעלו כנגד "טילים עוינים". מקור צבאי סורי מסר עוד כי מערך ההגנה האווירי הצליח להפיל שני טילים ששוגרו לעבר המקום, אך חלק מהטילים כן הצליחו לפגוע בכל זאת בשדה התעופה. 



כתוצאה מהתקיפות, המיוחסות בסוריה לישראל, נהרגו סך הכל חמישה חיילים, כך על פי הדיווחים במדינה. כמו כן, מחסן תחמושת נפגע ושריפה פרצה במקום. ישראל לא התייחסה עד כה לאירוע ומדובר צה"ל לא נמסר אישור כי אכן מדובר בהפצצות צה"ל. 


אל־מרסד, ארגון סורי לזכויות אדם הממוקם בלונדון, דיווח אמש כי בתקיפת חיל האוויר
תיעוד הפגיעה בחרמון. קרדיט: אתר החרמון
שבוצעה אתמול לפנות בוקר נהרגו עשרה בני אדם, שלושה מהם בלבד סורים והיתר "לוחמים זרים" – כינוי לחיילים איראנים או אנשי חיזבאללה. דובר צה"ל אישר אתמול בבוקר כי ישראל תקפה מספר יעדים של צבא סוריה סמוך לקוניטרה, בהם שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג 2־SA. זאת בתגובה לשיגור שתי רקטות במוצאי שבת, שנחתו בצפון רמת הגולן, בתוך שטח ישראל, וגרמו לנזק קל לכבל של הרכבל בחרמון. 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיב  לירי לגולן ואמר כי "קיימתי אתמול התייעצויות ביטחוניות בעקבות הירי לגולן, בהן הנחיתי את צה"ל על פעולה תקיפה. איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".