נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החל היום (שני) את ביקורו השני בבריטניה והתקבל בארמון באקינגהאם על ידי המלכה אליזבת. טראמפ ורעייתו מלאניה התקבלו על ידי המלכה בת ה-93 בתחילת ביקור בן שלושה ימים בממלכה. הנשיא סקר משמר כבוד בריטי יחד עם המלכה ובנה, הנסיך צ'ארלס, ורעייתו קמילה, והתקבל בירי תותחים טקסי. בהמשך היום ייפגש טראמפ עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי. 

במהלך הביקור, כתב טראמפ בטוויטר כי "הסכם סחר עם בריטניה יהיה אפשרי ברגע שהיא תיפטר מהאזיקים בהם היא כבולה". זאת, ככל הנראה, כהתייחסות להסכם הברקזיט אותו לא הצליח הפרלמנט במדינה להעביר, ואף הוביל להתפטרותה של ראש הממשלה תרזה מיי. כמו כן, טען טראמפ כי התקבל באהבה במדינה, וכינה את הדיווחים על הפגנות "פייק ניוז".

עוד לפני ביקורו, קרא טראמפ לבריטניה לעזוב את האיחוד האירופי בתאריך היעד ב-31 באוקטובר, עם או בלי הסכם על הברקזיט. הנשיא האמריקאי הבטיח כי ארצו תחתום על הסכם סחר דו-צדדי עם הממלכה לאחר היציאה. הוא שיבח גם את שר החוץ הבריטי לשעבר, בוריס ג'ונסון, שנחשב למועמד המוביל במפלגה השמרנית לרשת את ראש הממשלה היוצאת מיי.

"למדתי את הנושא היטב. אני מכיר את השחקנים השונים", אמר לצהובון הסאן. "אני חושב שבוריס יעשה עבודה טובה מאד. אני חושב שהוא יהיה נפלא. אני מחבב אותו, תמיד חיבבתי. אני לא יודע אם הוא ייבחר, אבל אני חושב שהוא בחור טוב מאד, מוכשר מאד". 


 דונלד טראמפ, המלכה אליזבת ומלניה טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, המלכה אליזבת ומלניה טראמפ. צילום: רויטרס

 
לפני נחיתתו בבריטניה השיב הנשיא לביקורת חריפה מראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, וכינה אותו "מפסידן". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ כי חאן "נהג ברוע בצורה טיפשית כלפי נשיאה המבקר של ארצות הברית, בעלת הברית החשובה ביותר של בריטניה". 

חאן פרסם אתמול טור דעה בעיתון ה"אובזרבר" בו השווה בין טראמפ לדיקטטורים אירופים משנות השלושים והארבעים, לחונטות הצבאיות של שנות השבעים והשמונים, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולמנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. 
 

מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, סירב להשתתף בסעודה חגיגית לכבוד טראמפ וטען כי נשיא ארה"ב התערב בפוליטיקה הבריטית. קורבין קרא להפגנות נגד טראמפ והביע תמיכה בחבר מפלגתו, ראש עיריית לונדון חאן. עם זאת, מנהיג הלייבור השתתף בעבר בסעודות חגיגיות שנערכו למנהיגי דיקטטורות שביקרו בבריטניה, בהם נשיא סין שי ג'ינפינג.