ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי הודיעה לחברי מפלגתה על התפטרותה הרשמית מתפקידה כיו"ר המפלגה, דבר הפותח את המירוץ לבחירת המחליף שלה לראשות המפלגה והמדינה. כאמור מיי תישאר בתפקידה בפועל, עד שייבחר המחליף. התהליך צפוי להימשך כמה שבועות, וניתן להגיש מועמדות עד יום שני אחר הצהריים.
כזכור, בסוף החודש שעבר, מיי הודיעה בדמעות על התפטרותה מראשות הממשלה. הרקע להחלטה של המנהיגה, שנכנסה לתפקידה בקיץ 2016, הוא כשלונה המוחץ בהשגת אישור הפרלמנט לתוכנית הברקזיט, עזיבת האיחוד האירופי. מיי ציינה כי הודיעה על התפטרותה למלכה והוסיפה: "אני מרגישה תחושת החמצה גדולה שלא הצלחתי להוביל את הברקזיט. ברור לי שמי שיחליף אותי יהיה חייב למצוא הסכמה כללית בפרלמנט, שתגיע רק אם כל הצדדים יתפשרו מעט". 
היא אמרה בהמשך דבריה - "אני גאה בהתקדמות שהיתה בממלכה המאוחדת בשנים האחרונות, וזה היה כבוד גדול עבורי לשרת את המדינה שאני כל כך אוהבת". ראש ממשלת בריטניה ציינה כמה מהישגיה בשלוש השנים האחרונות. "אני האישה השנייה שכיהנה בתפקיד ראש הממשלה בבריטניה, ולא האחרונה שתכהן בו", סיכמה תוך שהיא מנסה להדחיק את הדמעות.

התפטרותה היא תוצאה של מרד נוסף במפלגה השמרנית בעקבות תוכנית הברקזיט החדשה שאותה רצתה להביא להצבעה בפרלמנט, אשר כוללת גם אפשרות של עריכת משאל עם נוסף על עזיבת האיחוד האירופי.