הממשל האמריקאי הטיל הערב (שישי) סנקציות על התעשייה הפטרוכימית באיראן, זאת בשל מעורבותה והסיוע שלה למשמרות המהפכה. במשרד האוצר הסבירו כי הסנקציות נוגעות לחברה הפטרוכימית הגדולה במדינה וכן ל-39 חברות הבת שלה, שלהן סוכני מכירה זרים. "החברה מחזיקה בכ-40 אחוזים מיכולות הייצור הפטרוכימיות במדינה, והיא אחראית לכמחצית מהייצור בתחום. הסנקציות מוטלות על החברה בשל קשריה עם משמרות המהפכה", כך נמסר בהודעה.
כזכור, לפני כחודשיים ארצות הברית הכריזה על משמרות המהפכה כארגון טרור. זאת הפעם הראשונה בה ארצות הברית מכריזה על צבא רשמי של מדינה כארגון טרור. בעקבות ההכרזה, תוכל ארה"ב להטיל סנקציות חדשות על הארגון ועל איראן. באיראן הגיבו למהלך וטענו כי מדובר בצעד לא חוקי. שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף תקף את ההחלטה האמריקאית אמר כי היא שגיאה נוספת במדיניות האמריקאית האזורית, וטען כי מדובר "במתנת בחירות לנתניהו", כמו כן מועצת הביטחון של איראן הגדירה בתגובה על צבא ארצות הברית כארגון טרור.
בהצהרתו אמר טראמפ כי הוא מכריז על משמרות המהפכה ועל הזרוע הבינלאומית של הארגון - כוח קודס כארגון טרור ואמר כי "הצעד מגיע לא רק בשל תמיכתה של איראן בטרור, אלא גם השתתפותה בפעולות טרור". הנשיא ציין כי מדובר בפעם הראשונה בה ארה"ב מכריזה על גוף מדינתי כארגון כזה, וטען כי היא נועדה להגביר את הלחץ האמריקאי על איראן.

עוד הוסיף הנשיא כי "צעד זה נועד להבהיר לאיראן שלתמיכתה בטרור יש השלכות קשות. נמשיך להפעיל מקסימום לחץ על טהרן עד שהיא תבחר לשנות דרכיה", הוא אמר. המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי אמר כי עצם הכרזתה של ארצות הברית על צבא משמרות המהפכה האיראני כעל ארגון טרור הוא "מהלך קסמים" שביצעה המעצמה, כך דיווחו רשתות הטלוויזיה במדינה.

"הם רוצים לקשור קשר נגד הצבא שלנו. הצבא נמצא בקו החזית שלנו בהתמודדות שלנו מול האויבים. הוא תמיד מגן על המדינה. אמריקה נכשלה לחסום בניסיונה לחסום את ההתקדמות שלנו," אמר חמינאי. עוד אמר חמינאי, כי "למרות כל הלחץ ב -40 השנים האחרונות, האמריקאים לא עשו דבר, והצעד המרושע שלהם לא יישא פרי". הנשיא האיראני חסן רוחאני אמר בנאום טלוויזיוני כי ארצות הברית "שומרת טינה לצבא משמרות המהפכה, שאנשיו הקריבו את חייהם כדי להגן על המדינה".