איראן גינתה היום (שבת) את הסנקציות החדשות שהטילה ארה"ב על תעשיית הפטרוכימיה שלה, הכוללת הפקה וייצור מוצרים שמקורם בין היתר בנפט. על פי דיווח בערוץ אל ג'זירה, האיראנים טענו כי הצעד מוכיח כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אינו רציני בנוגע לדבריו על משא ומתן.

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מוסוי, כינה את המהלך האמריקאי כ"טרור כלכלי שמהווה את המשך העוינות כלפי טהראן". לדבריו, "המדיניות האמריקנית של לחץ מקסימלי נועדה לתבוסה. זו לא הדרך הנכונה וממשלת ארה"ב יכולה להיות בטוחה שלא תשיג אף אחד מהיעדים שקבעה למדיניות זו".
מדיניות הלחץ המקסימלי של טראמפ נועדה "לחנוק" את איראן כלכלית, במטרה שתשב פעם נוספת לשולחן המשא ומתן ותסכים לפתוח את הסכם הגרעין עליו חתמה עם המעצמות בשנת 2015. עד כה, צעדי הענישה נגד טהראן הובילו לירידה עצומה במשלוחי הנפט מאיראן, מכמות של 1.5 מיליון בחודש אוקטובר האחרון לכמות של 750 אלף בלבד בחודש אפריל.

מוקדם יותר היום, אמר שר הנפט האיראני, ביג'אן זנגנה, בראיון שפורסם באתר החדשות של הפרלמנט האיראני, כי הרפובליקה האסלאמית לא מתכוון לעזוב את ארגון המדינות המייצאות נפט (OPEC). לדבריו, "לאיראן אין שום כוונה לעזוב את OPEC, והיא מצטערת על כך שחלק מחברי הארגון הפכו אותו לפורום פוליטי לניגוח שתי חברותיו, איראן וונצואלה". 

כזכור, אמש הטיל הממשל האמריקאי הטיל סנקציות על התעשייה הפטרוכימית באיראן, זאת בשל מעורבותה והסיוע שלה למשמרות המהפכה. במשרד האוצר הסבירו כי הסנקציות נוגעות לחברה הפטרוכימית הגדולה במדינה וכן ל-39 חברות הבת שלה, שלהן סוכני מכירה זרים. "החברה מחזיקה בכ-40 אחוזים מיכולות הייצור הפטרוכימיות במדינה, והיא אחראית לכמחצית מהייצור בתחום. הסנקציות מוטלות על החברה בשל קשריה עם משמרות המהפכה", כך נמסר בהודעה.