137 שנה אחרי שהחלה בנייתה של בזיליקת לה סגרדה פמילייה, אחד האתרים המתוירים ביותר בברצלונה עם כ־4.5 מיליון מבקרים בשנה, זכה בסוף השבוע המבנה המפורסם באישור בנייה רשמי ראשון מהמועצה העירונית שיאפשר את השלמת הפרויקט.



אבן הפינה לבזיליקה, שעוצבה על ידי האדריכל הספרדי אנטוני גאודי, הונחה בשנת 1882 ושלוש שנים לאחר מכן הוגש אישור בנייה, אולם הרשומות לא הראו אם האישור ניתן או נדחה אי פעם. רק רבע מהמבנה הושלם כשגאודי נהרג בתאונת דרכים בשנת 1926 ונקבר בתוך הבזיליקה, וכעבור עשר שנים נשרפו התוכניות המקוריות במהלך מלחמת האזרחים של ספרד.



באוקטובר האחרון גובש הסכם עם הקרן של הכנסייה האחראית על הבזיליקה, שהפכה לאתר מורשת של אונסק”ו, על תשלום קנס של 41 מיליון דולר לעירייה עבור הבנייה ללא אישור. זאת, כאשר הסכום יתפרס על פני עשר שנים ויסייע לשפר את התחבורה הציבורית באזור ואת פניה של השכונה הסמוכה.



ביום שישי הושלם המהלך, כאשר העירייה העניקה את אישור הבנייה לוועדה האחראית על הפרויקט תמורת תשלום של 4.6 מיליון יורו, והמבנה אמור להיות מושלם בשנת 2026, לציון מאה שנים למותו של גאודי.



“הצלחנו לפתור בעיה היסטורית בעיר - שמבנה סמלי כמו הסגרדה פמילייה לא היה עם אישור בנייה ונבנה באופן בלתי חוקי”, אמרה בסיפוק ג’אנט סאנז, האחראית על התכנון העירוני בברצלונה.