כוחות הביטחון בבריטניה חשפו בשנת 2015 מפעלים סודיים של ארגון הטרור חיזבאללה בפאתי הבירה לונדון, כשבתוכם הוחבאו כמויות אדירות של חומרי נפץ, כך דווח הלילה (שני) בטלגרף הבריטי.



על פי הדיווח, אנשי הארגון החביאו במפעלים אלפי חבילות קרח חד פעמיות שהכילו אמוניום חנקתי המהווה מרכיב שכיח להכנת פצצות בסדר גודל של שלושה טונות. 



לפי הדיווח, המשטרה הבריטית וסוכנות הביון M-15 היו אלו שחשפו את המפעלים ב-2015 כאמור, אך לא ברור מדוע שמרו על כך בסוד במשך 4 שנים ומדוע הגילוי נחשף דווקא עכשיו.



עוד עולה מהדיווח, כי "מממשלה זרה" היא זו שסיפקה מידע מודיעיני שהוביל לאיתורם וחשיפתם של המפעלים הסודיים. סוכנות הביון הבריטית ניהלה חקירה מורכבת וממושכת שנמשכה חודשים, אך בסופה לא נמצאו ראיות שהצביעו על כך שלחיזבאללה היו כוונות לבצע פיגוע טרור במדינה.



על פי הדיווח, ראש הממשלה של בריטניה דאז, דיוויד קמרון, ותרזה מיי שהייתה שרת הפנים, קיבלו עדכון ותדרוך אישי בעניין, אך הגילוי נותר הרחק מעינו של הפרלמנט ושל הציבור כולו.



בפברואר האחרון הכריזה בריטניה על הארגון השיעי כעל ארגון טרור. לונדון אף החמירה את איסור הפעילות של הארגון בשטחה וקבעה כי גם הזרוע הפוליטית שלו, החברה בפרלמנט הלבנוני, אינה חוקית. שר הפנים של בריטניה, סאג'יד ג'אביד, אמר כי "חיזבאללה ממשיך בניסיונותיו לגרום לאי יציבות במצב הרגיש במזרח התיכון, ואנחנו כבר לא יכולים להבחין בין הזרוע הצבאית שלו, שכבר הוצאה אל מחוץ לחוק, לבין הזרוע הפוליטית. בעקבות זאת, החלטתי להכניס את הארגון כולו לרשימת ארגוני הטרור".



בריטניה הצטרפה לארה"ב, קנדה, הולנד וישראל כמדינות שהכריזו על חיזבאללה כארגון טרור, ללא הבחנה בין הכוח הצבאי שלו לבין המפלגה הפוליטית. גם הליגה הערבית עשתה זאת בנובמבר 2017, בדיון על המעורבות האיראנית במזרח התיכון.