מצרים מנסה בימים האחרונים להתניע את הפיוס הפנים הפלסטיני, מתוך אמונה שהדבר יסייע להפיג את המתיחות גם ברצועת עזה. המתיחות בין פתח לחמאס גברה בעיקר לאחר הקמת ממשלתו של מוחמד אשתייה, שלא כללה את כל הפלגים הפלסטינים והוגדרה על ידי בכירי חמאס "בלתי לגיטימית".
מקור פוליטי בכיר אמר היום (שני) לסוכנות הידיעות מען, כי "קהיר מנסה זה כמה ימים להביא לפיוס ופתחה כבר במגעים עם כל הגורמים הפלסטינים, במטרה להגיע אל עמק השווה". כחלק מההיערכות, משלחת ביטחונית מצרית אמורה לבוא בימים הקרובים אל רצועת עזה, גם כדי לעקוב מקרוב אחר סוגיית הפיוס וגם הרגיעה עם ישראל.
בינתיים, גורמים מצרים יצרו קשר עם החזית הדמוקרטית והחזית העממית - שהדיגשו באוזני המצרים כי יש ליישם את הסכמי העבר ולהימנע מפגישות רק עם חמאס ופתח. בכיר החזית העממית, כאיד אלגול, אמר בסוף השבוע כי "האחים המצרים עושים מאמצים כדי לקבוע פגישות בסוגיית הפיוס, אך טרם נקבעו תאריכי יעד לחידוש הדיונים".

במקביל, אמר בכיר החמאס סאמי אבו זוהרי, כי ארגונו "קיבל הזמנה ממנהיג ערבי במהלך חודש הרמדאן, כדי לארח מפגש פלסטיני כולל נגד עסקת המאה. בירכנו על היוזמה, אך לאחר מכן הודיעו לנו שפתח דחה את הפניה".
"פתח סובל מכשלים מתמשכים לאור שפת היהירות עם הפנים פלסטיני, ושפת המסכנות עם החוץ", הוסיף אבו זוהרי. יש לציין, כי מצרים נותנת חסות בלעדית לסוגיות הפיוס והרגיעה, כאשר ראשי המודיעין קושרים בין שתי הסוגיות ורואים בהן אינטרס לאומי עליון של קהיר, שזה תקופה ארוכה פועלת נגד גורמי טרור בחצי האי סיני.