שמונה ישראלים נפצעו שלשום בתאונת דרכים בסרי לנקה, בעת שעשו דרכם מהבירה, קולומבו, שם בילו את חג השבועות, לכיוון החופים. הפצועים, בני 22 עד 35, פונו לבית החולים וסובלים מפציעות בדרגות חומרה שונות. משפחות כל הפצועים מעודכנות בפרטים וחברות הביטוח, בסיוע משרד החוץ ושגרירות ישראל בדלהי, מלווים את הטיפול הרפואי. רחלי גואטה, בת 22 מעפולה, הגיעה בבוקר התאונה מתאילנד לסרי לנקה.



"בגלל שבועות הגענו לבית חב"ד ופגשנו שם ישראלים שבאו במיוחד להעביר את החג", היא משחזרת. "בצאת החג חיפשנו נהג שייקח אותנו לחופים בנסיעת לילה. מצאנו ואן של תשעה מקומות ויצאנו לדרך ב-23:00 (שעון מקומי, מ"ש). הקפדנו להישאר ערים כדי הנהג לא יירדם, אבל הוא נרדם לכמה שניות קריטיות והתנגש במשאית חונה".



צילום: רחלי גואטה



הנוסעים התעוררו בבהלה. "היו צרחות, כאבים, לא הבנו מה קרה. הוואן היה מפורק, הכיסאות התפרקו ומחצו חלק מהנוסעים. הבנו שאנחנו צריכים לצאת מהרכב. ניסינו לפתוח את הדלת אבל לא הצלחנו, אז השתחלנו מהחלונות. לאחת הנוסעות יצאה הרגל מהמקום, אז היה צריך לעזור לה. אחרי שיצאנו התקשרנו להורים להגיד שהכל בסדר וחיכינו לפינוי. אבל העוברים והשבים הסתכלו עלינו ולא הזמינו אמבולנס. רק אחרי רבע שעה בערך פינו אותנו".



הפצועים הובהלו לבית חולים קרוב. "זה מקום קטן מאד שלא מוכן לטפל בפציעות כאלה", אומרת גואטה. "כולם עם שברים, פגיעות חזה, גב ובטן. כולם בהכרה. עשו לנו בדיקות ראשוניות והעבירו אותנו לבית חולים גדול יותר. יש רופא מהארץ שמדבר איתנו, חברת 'מגנוס' מתפעלת את העניין, מחכים לאמבולנסים שייקחו אותנו לבית חולים טוב יותר, מרחק ארבע שעות נסיעה".



לדבריה, "אני כבר שלושה חודשים מחוץ לישראל, אמורה להמשיך בטיול עד סוף החודש, אבל היום היחיד בסרי לנקה יספיק. אנחנו פשוט רוצים להקדים כמה שיותר את הטיסות ולחזור הביתה".