ארגון פרטי בדרום קוריאה פרסם היום (שלישי) דוח מפורט וקשה המציין את אופן ההוצאות להורג בקוריאה הצפונית, מיקום האתרים בהם מוצאים האזרחים להורג, והסיבות מאחורי ההרג. הדוח מבוסס על ראיונות עם מעל 600 עריקים מקוריאה הצפונית, ומחקר שנערך במשך ארבע שנים. 



הדוח איתר כ-318 אתרי הוצאות להורג ברחבי קוריאה הצפונית, המשמשים את המשטר, ומתעד עשרות שנים של הוצאות להורג שחלו על האזרחים בשל עבירות כגון גניבה או צפייה בטלוויזיה בערוצים דרום קוריאנים.



לפי הדוח, ההוצאות להורג מתרחשות ליד נהרות, שדות, שווקים, בתי ספר ומגרשי ספורט. בכל הוצאה להורג מתכנסים כ-1000 איש על מנת לצפות בהרג, ביניהם גם בני המשפחה של ההרוגים, שמוכרחים לצפות בקרוביהם מוצאים להורג. האדם הצעיר ביותר שהיה עד להריגה פומבית היה בן שבע לפי העדויות. 



חלק מההוצאות להורג מתקיימות גם במחנות עבודה, בתי כלא ומתקני מעצר - בהם אנשים שהורשעו בפשעים פוליטיים נאלצים לבצע עבודות כפייה - כרייה וכריתת עצים. אחד העריקים שהתראיין לדוח, והוחזק במחנה עבודה בתחילת שנות ה-2000, תיאר כיצד 80 אסירים הוצבו כדי לצפות בהריגתן של שלוש נשים שהואשמו בניסיון להימלט לסין, כאשר קצין הביטחון אומר לקהל: "זה יכול לקרות גם לכם". 



אזרחי פיונגיאנג. צילום: רויטרס



בדוח נכתב כי ההוצאות להורג הן שיטה של "הסתה לפחד והרתעת אזרחים מעיסוק בפעילויות הנחשבות בלתי רצויות על ידי המשטר". כמה מן העריקים ציינו מקרים בהם אלו שביצעו את ההוצאה להורג (בדרך כלל על ידי כיתת יורים) היו שיכורים. אחד מהם ציין כי הסיבה לכך הינה ש"הריגה היא דבר שקשה לעשות מבחינה רגשית". 



עוד מציין הדוח כי נראה שמספר ההוצאות להורג נמצא במגמת ירידה, ייתכן כי הסיבה לכך היא שהמשטר פועל בחשאיות רבה יותר מתוך הרצון "לקבל הכרה כמדינה נורמלית". עוד ירידה נמצאה בהוצאות להורג על ידי תלייה. 



פיונגיאנג. צילום: רויטרס