משטרת רוסיה עצרה היום (רביעי) מעל 400 מפגינים שמחו במרכז מוסקבה נגד המשטרה, וקראו להעניש את השוטרים שהיו מעורבים במה שהיה לטענתם הפללה של העיתונאי חושף השחיתויות, איוון גולונוב. 

אמש המשטרה הורידה את האישומים בדבר סחר בסמים שהוטלו על גולונוב, דבר שהגביר את הכעס בקרב תומכיו של העיתונאי, שבחרו לקיים בכל זאת את ההפגנה בדרישה כי השוטרים שהיו מעורבים במקרה ייענשו.  
גולונוב, בן 36, ידוע בהיותו חושף שחיתויות בקרב בכירים במוסקבה, עוכב על ידי המשטרה ביום חמישי האחרון באשמת סחר בסמים כאמור, אשמה שהוא הכחיש בכל תוקף.

צילום: רויטרס


הרשויות קיוו כי שחרורו של גולונוב והבטחה כי אלו שלכאורה הפלילו אותו ייענשו, ירגיעו את תומכיו, אך אלו החליטו להמשיך עם המחאה וקיימו כאמור את ההפגנה בכל זאת, זאת על אף שהמשטרה הזהירה אותם כי הפגנתם תהיה בלתי חוקית. 
עדים מסרו כי מעל אלף איש צעדו היום לאורך מרכז מוסקבה וקראו "רוסיה תהיה חופשית", ו-"רוסיה בלי פוטין". חלק מהמפגינים לבשו חולצות לבנות ועליהם כתוב "כולנו איוון גולונוב". "באנו להראות לרשויות שאנחנו מאוחדים", אמר אחד המפגינים, בן 24, "אנחנו דורשים שכל התיקים בהם אנשים יושבים עכשיו בכלא שלא כצדק ייבחנו עכשיו מחדש".