פיצוצים אירעו היום (חמישי) בשתי מכליות שהובילו נפט בים הערבי. לפי דיווחים ערביים, המכליות הותקפו, ושידרו אותות מצוקה לנמלים בפקיסטן ובעומאן. במקביל, הזהירו כוחות ביטחון ימי של בריטניה מתקרית לא מוגדרת במפרץ עומאן, וקראו לשמור על זהירות מרבית באזור. כתוצאה מהתקרית, מחירי הנפט הגולמי קפצו בארבעה אחוז. 



על פי דיווח נוסף, טיל טורפדו פגע במכלית בבעלות נורבגית שהחלה לשקוע. צוותי חילוץ איראניים חילצו 44 אנשי צוות משתי המכליות והם פונו לנמל יאסק במדינה. בתוך כך, על רקע התקרית חלה עלייה חדה במחירי הנפט.

מנגד, בכיר איראני הכחיש כי אחת המכליות שהותקפו שקעה, אך הוסיף כי בעוד באחת מהן הושגה שליטה על האש, השנייה עדיין בוערת. הצוות שאייש את המכלית בה כובתה האש, המונה 21 בני אדם, יוחזר אליה לאחר שתעבור בדיקות בטיחות.


חמינאי ורוחאני עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה. צילום: רויטרס


שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כינה את האירוע "חשוד" וקרא לדיאלוג אזורי כדי להימנע ממתחים והתקפות נוספות. הפיצוץ מתרחש בזמן שראש ממשלת יפן, שינזו אבה, נמצא בביקור מדיני באיראן, ונפגש עם רוחאני וחמינאי. אחת המכליות, יש לציין, שייכת לחברה יפנית. 

לאחר הפיצוץ, דובר ממשלת איראן, עלי ראבי, הביע דאגה מהאירועים וטען כי טהראן מוכנה לשתף פעולה עם מדינות האזור על מנת להגן על נתיבי המים האסטרטגיים. "כל מדינות האזור צריכות להיזהר שלא ליפול במלכודת של אלו הנהנים מאי הביטחו האזורי", צוטט בסוכנות הידיעות האיראנית פארס. 
 
כזכור, בחודש שעבר הותקפו ארבע ספינות מסחריות בבעלויות זרות, מהן שתיים בבעלות סעודית, ליד חופי פוג'יירה שבאיחוד האמירויות במפרץ הפרסי,  שם הגבירה ארה"ב את נוכחותה הצבאית בעקבות מידע מודיעיני על רקע המתיחות עם איראן סביב הסנקציות האמריקאיות.