גורמים במודיעין המצרי מעריכים כי יש קשר בין ההסלמה ברצועת עזה לבין תקיפת מכליות הנפט במפרץ עומאן, כך דווח היום (שבת) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". עוד דווח כי "הם סבורים שמאחורי ההסלמה האחרונה ברצועה עומדים 'גורמים אזוריים'".
עוד נטען בדיווח "כי קהיר עשתה מאמצים כבירים כדי למנוע הידרדרות והסלמה במצב בשעות האחרונות, ואף קיבלה אישור מהפלסטינים שלא יסלימו את המצב בצעדות יום שישי". הבכיר המצרי שצוטט בידיעה הבהיר כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע בימים הקרובים לרצועת עזה. בהמשך דבריו תלה את האחריות לשיגור הטילים ב"גורמים ברצועה", שלא ציין אותם, שמעוניינים בהידרדרות המצב.
בתוך כך, מקורות פלסטינים מסרו לעיתון "אל-קודס" כי המשלחת הקאטרית הייתה אמורה להגיע בלילה שעבר או הבוקר לרצועת עזה, אולם חל עיכוב בשל השיחות שמתקיימות עם הישראלים בכמה נושאים הנוגעים בין היתר להכנסת כסף. המשלחת הייתה אמורה לפגוש בעזה את הנהגת חמאס ולעדכן אותה בהתפתחויות האחרונות של מאמצי ייצוב ויישום הבנות הרגיעה. עוד דווח כי נראה שיום החופש השבועי של הישראלים הוא אחת הסיבות שגרמו גם לדחיית הביקור ברצועה.

מוקדם יותר היום, משרד האנרגיה של סעודיה מסר כי חייבת להגיע תגובה מהירה לאיום על אספקת משאבי האנרגיה, יציבות השוק ובטיחות הצרכנים לאחר התקיפה שבוצעה על שתי מכליות הנפט במפרץ הפרסי. "חייבת להגיע תגובה נחושה לאיום על אספקת האנרגיה ויציבות השוק שנעצרו בעקבות פעולות הטרור האחרונות בים הערבי", אמר שר האנרגיה של סעודיה חאליד אל פתיח. מקור אמריקאי אמר ל-CNN כי שעות לפני תקיפת המכליות במפרץ עומאן נורה טיל על מל"ט שתיעד את תנועת כלי השיט האיראניים.