נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו הלילה (ראשון) ציוצים חריפים נגד העיתון 'ניו יורק טיימס', לאחר שהאחרון פרסם ידיעה כאילו ארצות הברית הגבירה את מתקפות הסייבר נגד רוסיה ואף חדרה לרשת החשמל של המדינה, זאת על מנת להוכיח לנשיא ולדימיר פוטין כי יש ביכולתה לגרום לו נזק בדרכים אלו ולהרתיעו. 



העיתון דיווח כי ארצות הברית הסלימה את החדירות למערכת החשמל של רוסיה באזהרה לפוטין כי ממשל טראמפ מוכן להפעיל אמצעי סייבר בצורה יותר אגרסיבית. בכירי ממשל בהווה ובעבר אמרו לעיתון כי קוד מחשב אמריקאי הוחדר למערכת הרוסית כחלק מפעולה נגד מוסקבה.



לפי הדיווח, הפעולה התקיפה באה בעקבות פעולות רוסיות בעבר להחדיר תוכנה זדונית שעלולה לחבל בתחנות כוח, צינורות נפט, גז ומים בארה"ב במקרה של עימות עתידי. אך היא גם מעלה את הסיכון למלחמה קרה דיגיטלית בין וושינגטון למוסקבה. 



לטענת הנשיא האמריקאי הדיווח המדובר של העיתון הוא לא נכון, אך יותר מכך הוא מאשים אותו בבגידה ובכך שמדובר באויבי העם. "האם אתם מאמינים שה'ניו יורק טיימס' הכושל פשוט המציא סיפור הקובע כי ארצות הברית הגדילה באופן משמעותי את התקפות הסייבר על רוסיה", צייץ הנשיא האמריקאי. 




"זהו מעשה בגידה מעיתון שפעם היה נהדר וכה נואש עבור סיפור, כל סיפור, אפילו אם הוא רע בשביל המדינה שלנו ובנוסף לא נכון", המשיך ותקף טראמפ, "כל דבר הולך היום מבחינת התקשורת המושחתת שלנו. הם יעשו או יאמרו כל מה שנדרש בלי מחשבה, אפילו הקטנה ביותר על התוצאה. אלה פחדנים אמיתיים וללא ספק אויבי העם".