ארגון זכויות האדם הבין-לאומי אמנסטי אינטרנשיונל קרא היום(שני) לשלטונות במצרים לחקור את מותו של הנשיא לשעבר ואיש האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, שהתמוטט ומת במהלך דיון בבית המשפט בקהיר. "אנו קוראים לרשויות המצריות לערוך בדיקה חסרה פניות, יסודית ושקופה גם על נסיבות מותו וגם על בידודו מהעולם החיצון", נמסר. כמו כן, דרש הארגון לחקור את הטיפול הרפואי שקיבל מורסי ואת מי שכל שיימצא אחראי בהתעללות כלפיו.



כמו כן, תנועת האחים המוסלמים כינתה את מותו של מורסי כ"רצח וודאי" ודרשה חקירה בינלאומית בדבר נסיבותיו. כמו כן, התנועה קראה בהצהרתה לאזרחים המצרים לצאת לרחובות, ולאלו הנמצאים בחו"ל לפקוד את שגרירויות מצרים ברחבי העולם. 



לעומת הטענה כי מדובר ברצח, התובע הכללי של מצרים פרסם הצהרה לפיה הדוח הרפואי של בית החולים בו נקבע מותו של מורסי לא הצביע על פציעות כלשהן על גופו. כמו כן, שעת מותו של מורסי נקבעה ל-16:50 שעון מצרים.



מורסי בבית המשפט. צילום: רויטרס



מוקדם יותר היום, דיווחו כלי התקשורת במצרים כי מורסי נהרג לאחר שהתעלף במהלך דיון בעניינו בבית המשפט במדינה. מותו נקבע מאוחר יותר בבית החולים. מקורות משפטיים אמרו כי מורסי היה נוכח בדיון בבית המשפט, ולדבריהם נראה היה בריא ואף ביקש את זכות הדיבור בבית המשפט, השופט נתן לו רשות דיבור, מורסי דיבר במשך 25 דקות ואז הפסיק לדבר כאשר עדי ראייה סיפרו שהוא נראה היה נרגש חש עייפות ואיבד את הכרתו בכלוב הנאשמים.



למקום הוזעקו פראמדיקים והוא פונה לבית החולים הקרוב ביותר לבית המשפט, אך שם נקבע מותו. לאחר המקרה, שב בית המשפט לדון בתיקי 22 הנאשמים האחרים, חברי האחים המוסלמים, וזאת באשמת מסירת מידע מודיעיני לקטאר וחמאס.

ברשתות החברתיות מיהרו להגיב על מותו גורמים רבים במצרים ומחוץ לה, בהן התייחסויות לכך ששילטונות הכלא סירבו לאפשר לו להכניס ספר קוראן לתאו. עוד העלו טענות, כי האחריות למותו של מורסי היא על כתפי השלטונות במצרים בשל רשלנות רפואית. גולשים אחרים אמרו כי גם אם לא הסכימו עם מורסי, הם לא ישכחו כי גם אם הם חולקים על דרכיו, הוא עדיין היה הנשיא המצרי היחיד שנבחר בבחירות דמוקרטיות.