נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שלישי) כי יתכן ויורה על פעולה צבאית על מנת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, אך הטיל ספק כי יצא למלחמה בעקבות המתקפות על מכליות הנפט במפרץ הפרסי. "אני בהחלט אצא למלחמה בגלל הנשק הגרעיני", אמר הנשיא בראיון למגזין "טיים" כשנשאל מה יוביל אותו לשקול מלחמה עם טהרן. "ואשאיר את הנושא השני בסימן שאלה".
הדברים נאמרו מספר שעות לאחר שהמשטר האיראני הודיע על הסלמה של תוכנית הגרעין, וכי יפר את ההגבלה על מצבור האורניום המועשר תחת ההסכם עם המעצמות מ-2015 בתוך עשרה ימים. מזכיר ההגנה האמריקאי פטריק שאנהאן הודיע הלילה כי 1,000 חיילים אמריקאים נוספים יישלחו למזרח התיכון בעקבות המתיחות עם איראן והמתקפות האחרונות על מכליות הנפט.

נושאת מטוסים, טייסת מפציצי B-52, סוללות טילי פטריוט וכוחות אמריקאים נוספים כבר נפרסו באזור. כזכור, בשבוע שעבר האשימו בכירים אמריקאים את איראן בביצוע מתקפות נגד מכליות נפט מיפן ונורווגיה במפרץ עומאן. טראמפ אמר כי המתקפות האחרונות שבוצעו על ידי איראן היו מוגבלות בהיקפן. "עד כה, זה היה מאוד מינורי", אמר הנשיא.

משמרות המהפכה מעלימים מוקשים ימיים - תמונה שפרסם צבא ארה"ב. צילום: רויטרס
משמרות המהפכה מעלימים מוקשים ימיים - תמונה שפרסם צבא ארה"ב. צילום: רויטרס

 

טראמפ אמר כי מפרץ עומאן פחות חשוב מבחינה אסטרטגית עבור ארה"ב כעת משהיה בעבר. "מדינות אחרות מקבלות כמות עצומה של נפט משם", אמר הנשיא. "אנחנו מקבלים מעט מאוד. הייתה לנו התקדמות עצומה בשנתיים וחצי האחרונות בתחום האנרגיה. כשייבנו הצינורות נהיה יצואני אנרגיה. אז אנחנו לא במצב שבו היינו בו במזרח התיכון בעבר, שבו אנשים אמרו שאנחנו שם בשביל הנפט". 
נשיא ארה"ב אמר כי הוא מסכים עם הערכת המודיעין האמריקאית כי איראן עומדת מאחורי המתקפות על המכליות: "אני לא חושב שרבים לא מאמינים בזה". עם זאת, טראמפ ציין כי גישתה של טהרן פחות עוינת את ארה"ב מאז שעלה לשלטון. "בימים שהם חתמו על הסכם הגרעין, הם אמרו כל הזמן 'מוות לאמריקה, נשמיד את אמריקה', אני כבר לא שומע את זה יותר מדי, ואני לא מצפה לשמוע", אמר.  

בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי ארצו לא תפתח במלחמה נגד אף מדינה. "איראן לא תצא למלחמה נגד אף אומה", אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית. "אלה שעומדים מולנו הם פוליטיקאים חסרי ניסיון".