הרשויות הפדרליות בארצות הברית רשמו הלילה (רביעי) את האחד ההישגים הגדולים שלהן בתחום המאבק בסחר בסמים, לאחר ש-16 טונות של קוקאין נתפסו בספינת מטען בפילדלפיה - אחת התפיסות הגדולות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית והגדולה ביותר בפנסילבניה. הערך הכספי של הסמים הוא מיליארד דולר. 

התובע המחוזי של של מזרח פנסילבניה, וויליאם מקסוויין, כתב בטוויטר כי מדובר ב"כמות קוקאין שיכולה להורג מיליוני אנשים". לדברי דובר של משרד התובע, לפחות שני אנשי צוות בספינה נעצרו ועל פי מסמכים שהגיעו לידי ה"פילידלפיה אינקווירר", הם אף הודו במיוחס להם. אחד מהם, איוון דורסביץ', שיש עוד שני מעורבים בניסיון ההברחה. עוד דווח כי הפשיטה על הספינה בוצעה לאחר שאיש משמר החופים זיהה שיריד קוקאין על דורסביץ'.
ספינת המטען, ששמה MSC Gayane, עשתה מסםפר עצירות לפני שהגיעה לפילדלפיה והפליגה תחת דגל ליברי. בפשיטה היו מעורבים אנשי התובע המחוזי, רשות ההגירה והמכס, משמר הגבול ומשמר החופים, כמו גם משטרת פילדלפיה. 

בחודש פברואר נתפסו 1.6 טון קוקאין בנמל ניוארק שבניו ג'רזי - וזו הייתה התפיסה הגדולה ביותר בנמל הזה ב-25 השנים האחרונות. שוויום של הסמים האלה היה 77 מיליון דולר.