חמש שנים אחרי: הולנד מאשימה שלושה אזרחים רוסים ואזרח אוקראיני ברצח על הפלת המטוס המלזי ביולי, 2014 מעל אוקראינה. בתקרית נרצחו 298 נוסעים ואנשי צוות מפגיעת טיל רוסי. משפטם של ארבעת הנאשמים - סרגיי דובינסקי, אולג פולטוב ואיגור גירקין הרוסים, ולאוניד חרצ'נקו האוקראיני, צפוי להתחיל בחודש מרץ הקרוב בהיעדרם, לאחר שבהולנד אמרו כי רוסיה לא שיתפה פעולה עם החקירה ולא צפויה להסגיר את אנשיה, וכך גם אוקראינה. צווי מעצר הוצאו נגד הארבעה.

טיסה MH17 של מלזיאן איירליינס הופלה ב-17 ביולי 2014 מעל שטח שהוחזק על ידי בדלנים פרו רוסים במזרח אוקראינה, זמן קצר לאחר שרוסיה פלשה לחצי האי קרים והחלה הלחימה בין שתי המדינות. המטוס עשה את דרכו מאמסטרדם לקואלה לומפור ורוב הנוסעים היו הולנדים.
צוות החקירה הבינלאומי, שהוקם על ידי הולנד, מלזיה, אוקראינה, בלגיה ואוסטרליה, מצא שהמטוס הופל על ידי טיל שסופק על ידי רוסיה. אוסטרליה והולנד הודיעו כי הם רואים בה אחראית. התובע הראשי של הולנד, פרד ווסטרביק, אמר כי "יש לנו מספיק ראיות שרוסיה סיפקה את משגר הטילים".

ארבעת הנאשמים בהפלת המטוס המלזי מעל אוקראינה. צילום: רויטרס
ארבעת הנאשמים בהפלת המטוס המלזי מעל אוקראינה. צילום: רויטרס

במוסקבה כבר הבהירו כי הם אינם סומכים על החקירה. רוסיה לא יכלה לקחת חלק בחקירה למרות שהבענו רצון לעניין מההתחלה וניסינו להצטרף אליה", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב. בשנה שעברה אמר הנשיא ולדימיר פוטין כי מה שאירע הוא "טרגדיה נוראית", אבל מוסקבה אינה אשמה ויש הסברים אחרים לאירוע. 
מהחקירה עולה כי גירקין, לשעבר קולונל בשירות הביטחון הפדרלי של רוסיה - ה-FSB - שירת כשר ההגנה של הרפובליקה העממית של דונייצק בקיץ 2014. דובינסקי היה ראש המודיעין הצבאי של הרפובליקה ופולטוב היה ראש המחלקה השנייה של המודיעין הצבאי. חרצ'נקו האוקראיני היה מפקד גדוד הסיור של המחלקה השנייה. 
צוות החקירה אמר כי הוא ביקש מהרוסים רשות לחקור את שלושת הנאשמים שלה שככל הנאה נמצאים ברוסיה. אוקראינה הודיעה כי תנסה לעצור את חרצ'נקו, כך צוטט התובע יורי לוצנקו.