כלי תקשורת ערביים מדווחים כי סוריה מרחיבה את החיפושים אחר הנעדרים הישראלים בשטחה, כך דווח הערב (חמישי) בכאן 11. החיפושים נערכים בסביבות בית הקברות במחנה הפליטים הפלסטיני ירמוק שליד הבירה הסורית דמשק.

בית הקברות נחסם לטובת החיפושים והמשטר הסורי מונע מתושבי מחנה הפליטים הפלסטיני מלהתקרב לאזור. גורם באופוזיציה הסורית טוען שרוסיה היא שמפעילה לחץ על משטר אסד למטרה זו.
כזכור, בחודש שעבר דווח בעיתון "אינדיפנדנט" בערבית כי איראן מנסה לאתר את מקום הימצאם של שני נעדרי קרב סולטאן יעקוב צבי פלדמן ויהודה כץ, הנווט הנעדר רון ארד והמרגל המנוח אלי כהן בסוריה ובלבנון, וזאת במטרה לעשות בהם שימוש כקלף מיקוח מול ישראל. על פי הדיווח, מלבד איראן, גם טורקיה נכנסה למה שכונה "קו החיפושים אחר קברי הישראלים בסוריה ובלבנון".
העיתון ציטט אז מקורות שונים כי גופות הישראלים יכולות היו לעבור ממקום למקום ועלולות להיות גם מחוץ לסוריה או לבנון. לאחרונה טען העיתון הבריטי כי עסקת חילופי האסירים בין ישראל לסוריה נמשכת וישנה התקדמות בעניין החיפוש אחר נעדרי סולטאן יעקוב, זאת לאחר השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל. עוד צוין כי החיפושים נמשכים גם אחר שני החיילים הישראלים, המרגל אלי כהן והנווט רון ארד בסוריה ובלבנון.

מחנה הפליטים ירמוק, ארכיון. צילום: רויטרס
מחנה הפליטים ירמוק, ארכיון. צילום: רויטרס