שר החוץ הבריטי לשעבר בוריס ג'ונסון יתמודד מול שר החוץ הנוכחי ג'רמי האנט על הנהגת המפלגה השמרנית וראשות ממשלת בריטניה, לאחר הצבעה נוספת שהתקיימה הערב (חמישי) במפלגה. ג'ונסון זכה ב-160 קולות בהצבעה של 313 מחוקקים שמרנים - למעלה ממחצית מהמצביעים. הוא הוביל בכל חמש ההצבעות שהחלו בשבוע שעבר עם 10 מועמדים.
האנט הגיע למקום השני עם 77 קולות, ויצטרף לג'ונסון בהתמודדות שתוכרע על ידי 160 אלף חברי המפלגה ברחבי הממלכה. שר הסביבה מייקל גוב, שקיבל 75 קולות, ושר הפנים סג'יד ג'אוויד פרשו מהמירוץ. המנצח בהתמודדות, עליו יוכרז בשבוע שיחל ב-22 ביולי, יהפוך למנהיג המפלגה השמרנית ויחליף את תרזה מיי בראשות הממשלה.

ג'ונסון אמר כי יתמוך ביציאה מהאיחוד האירופי בתאריך היעד ב-31 באוקטובר, גם ללא הסכם עם הגוש. האנט תמך במחנה שקרא להישארות באיחוד האירופי במשאל העם אך כעת אומר כי הוא נחוש לבצע את הברקזיט. הוא אמר כי ינסה להשיג דחייה זמנית נוספת של העזיבה על מנת להגיע להסכם. 

כזכור, ג'ונסון היה ממובילי הקמפיין בעד יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי לפני משאל העם ב-2016. לאחר שהציבור הבריטי הצביע בעד הברקזיט, ראש הממשלה דאז דיוויד קמרון התפטר וג'ונסון נחשב למועמד המוביל להחליפו, אך הוא בחר אז שלא להתמודד על התפקיד.