האם משטרת פורטוגל קרובה לפענח את חקירת ההיעלמות שהסעירה את העולם? העיתון קוריו דה מאנה מדווח היום (ראשון) כי המשטרה קרובה יותר מאיי פעם לפענוח היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן, שנחטפה עת שהייתה בת 3 במאי 2007 במהלך חופשה משפחתית באתר נופש באלגרבה, פורטוגל. 

עלפ פי הדיווח, גורמים במשטרה שוחחו עם קצינים בריטיים ועדכנו אותם בחשד החדש, שהגיע בעקבות טיפ מאדם זר ששהה באזור אלגרבה בזמן בו נעלמה הילדה. כעת, המשטרה בוחנת "רמש חדש וחשוד", וגורמים בתוכה אומרים כי הם "קרובים יותר מאיי פעם לדעת מה קרה למדלן".
בלשים מהסקוטלנד יארד פגשו את עמיתיהם במשטרת פורטוגל כדי לדון בחקירה, ומקור שמעורה בפרטים אמר כי "הכל סודי מאוד, אבל כך זה תמיד עם המקרה של מדלן. רק המשטרה יודעת מי החשוד".


חיפושים בשנים קודמות אחר מדלן מקאן בפורטוגל. צילום: רויטרס

 
מקום הימצאו של החשוד הנוכחי, שפרטיו הועבר על ידי הסקוטלנד יארד למשטרת פורטוגל, אינו ברור כעת, אולם במשטרה מניחים כי בקרוב יהיו התפתחויות משמעותיות בפרשה. 
כזכור, מדלן נעלמה בתאריך ה-3 מאי 2007 באתר הנופש טאפאס ב"פראיה דה לוז", עיירת נופש באזור אלגרבה, פורטוגול. הוריה, קייט וג'רי מקאן, יצאו מדירת הנופש לאכול ארוחת ערב עם חבריהם במסעדה המרוחקת כ-50 מטרים בלבד מהדירה, בעוד מדלן נשארה עם אחיה התאומים בחדר השינה. 
בשלב מסוים, עת הגיעה קייט לבדוק שהכל תקין עם הילדים, הבחינה כי החלון והתריס בחדר פתוחים, ומדלן לא נמצאת במיטתה. היא רצה למסעדה בזמן שילדיה שוכבים בחדר וצעקה: "מדלן נעלמה! מישהו לקח אותה!".
מאז, נערכו מספר מבצעים נרחבים במטרה למצוא את הילדה, אולם כל אלו הסתיימו בלא הצלחה. המשטרה הבריטית הצטרפה לחקירה בשנת 2011, והסקוטנלד יארד פתח במאי אותה שנה ב"מבצע גריינג" במסגרתו עסקו בפרשה 29 בלשים עד לשנת 2015, ונלקחו 1,338 תצהירים, נאספו 1,027 ממצאים חדשים ונחקרו כ-60 מעורבים אפשריים, כמו גם 650 מורשעים לשעבר בעבירות מין.