ממשיכים לגנות את הסדנה הכלכלית בבחריין: ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר היום (שני) כי אי השתתפות הפלסטינים בסדנה הכלכלית במנאמה, בירת בחריין, הורידה את הלגיטימיות מעליה. הוא כינה את התוכן של הסדנה כ"חלש" והתוצאות "עקרות מתוכן". אשתייה כינס מסיבת עיתונאים בראמללה, בה הודיע כי גם הנציגות בסדנה הזו לא הייתה כמו שציפו ממנה. "אפילו נציגות של הפלסטינים אין בסדנה הזו, אנו דוחים השתתפות בפסגה", אמר. 
ראש הממשלה הפלסטיני הוסיף עוד, כי "הפתרון של הסוגייה הפלסטינית הוא מדיני, הוא ייעשה בעזרת סיום הכיבוש והשליטה במשאבי הטבע". "התוכנית האמריקאית שהתפרסמה מדברת על כלכלה באוויר", הוסיף אשתייה. "התוכנית לא מתייחסת לפלסטין, לכיבוש, להתנחלויות, לריבונות, למדינה והיא מדברת רק על כלכלת אוויר. מי שרוצה שלום אמיתי לעם הפלסטיני עליו לדרוש מישראל את סיום הכיבוש, להפסיק להחרים את כספנו ומשאבי הטבע שלנו". לדבריו, "הפרויקט הכלכלי האמריקאי, כמו גם הסדנה במנאמה הוא הלבנת פניה של ההתנחלויות ומתן לגיטימציה לכיבוש".
תנועת פתח בראשות אבו מאזן הודיעה על סדרה של הפגנות חדשות נגד סדנת בחריין. אבו מאזן כי החרמת הסדנה באה כי הממשל האמריקאי מסרב להכיר בבעיות הראשות הפלסטינית. בצל הסדנה הכלכלית הצפויה להתקיים מחר בבחריין אמר יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), לכתבים זרים ברמאללה כי הפלסטינים "מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן", כאשר לדבריו, החזרה מותנית ב"הכרה בכיבוש הישראלי במזרח ירושלים", ובחזון שתי המדינות לשני עמים. 

אבו מאזן. צילום: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר, כי הוא לא יבקש דבר מלבד מה שהוגדר על ידי הקהילה הבינלאומית כלגיטימי, כולל החלטת האו"ם מספר 2334. "אין לי תנאים, אני אלך לבית הלבן ואמשיך במה שהתחלתי עם דונלד טראמפ". בינתיים, מחר צפויה שביתה כללית ברצועת עזה, כחלק מההתנגדות עליה הכריזו הפלגים הפלסטינים לסדנת בחריין. משרד החינוך ברצועה הודיע, כי השביתה תכלול את כל בתי הספר, ורק מבחני התיכון יתקיימו כסדרם.
אמש נערכה מסיבת עיתונאים מיוחדת בעזה, בהשתתפות כל הפלגים הפלסטינים, במהלכה קראו להשתתפות רחבה בפעילויות נגד סדנת בחריין. בכינוס שנערך לפני כן במשרדי החזית הדמוקרטית, הביעו נציגי הפלגים תקווה ש"הקונצנזוס לגבי סדנת בחריין, ישליך גם על המגעים בעניין הפיוס הפנים פלסטיני".
בינתיים, הפרלמנט הכוויתי קרא לממשלתו שלא לקחת חלק בסדנה שתיערך היום בבירת מדינת המפרץ, בחריין, ואילו גורמים ירדניים אמרו שהשתתפותה של עמאן בסדנה, באה כדי להניח על השולחן את דעתה לגבי עסקת המאה של הנשיא דונלד טראמפ. ואילו שר החוץ המצרי הודיע, כי השתתפותם בסדנה באה למטרת היערכות ולמידה, ולא כדי לאשר את תוצאותיה. לאור הביקורת הנוקבת בעולם הערבי נגד סדנת בחריין, ממשיכים גורמים בכירים במדינות שהביעו נכונות להשתתף להנמיך ציפיות. 
שר החוץ המצרי, סאמח שוקרי אמר היום כי "קהיר תשתתף בסדנה כדי לדון בפיתוח כלכלי פלסטיני ולהעריך את תוכנית השלום למען שגשוג". החשיבות של השתתפות מצרים, לדבריו, באה כדי לשמוע ולהעריך את ההצעות, אך היא לא תאשר אותן. שר החוץ הכוויתי שייח' סבאח ח'אלד אל סבאח הדגיש כי ארצו עומדת על עקרונותיה במדיניות החוץ, בתמיכה בסוגיה הפלסטינית, בקבלת "מה שהפלסטינים מוכנים לקבל". את הדברים אמר ברקע קריאה בפרלמנט של כווית בראשות מרזוק אל-גאנם מהממשלה להחרים את הסדנה בבחריין. חברי הפרלמנט טענו כי התוצאות של סדנה זו עלולות להביא לחיסול הזכויות "הערביות והאסלאמיות ההיסטוריות בפלסטין הכבושה".