סבך המתיחות בין איראן לארצות הברית נמשך והצדדים מוסיפים לשגר מסרים זה לזה, כאשר היום (שלישי) אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי ארצו לעולם לא תנסה להשיג נשק גרעיני. זריף הזכיר בדבריו כי המדינה היחידה שעשתה שימוש בנשק גרעיני היא ארצות הברית, והתייחס לדברי הנשיא טראמפ, שטען כי ביטל את התקיפה באיראן כיוון שהיא תהרוג 150 איש. 



"אתה באמת מודאג מ-150 איש? כמה הרגתם עם נשק גרעיני? כמה דורות מחקתם עם הנשק הזה?", אמר זריף. "אלה אנחנו, בגלל העמדות הדתיות שלנו, שלעולם לא ננסה להשיג נשק גרעיני", הוסיף השר האיראני.



בתוך כך ובניגוד מסוים לדברי זריף, הודיעה היום איראן כי היא תחל בשלב השני של צמצום התחייבויותיה להסכם הגרעין שנחתם במועצת הביטחון הלאומית של האו"ם. משמעות הדבר היא כי איראן תוכל ליישם פחות מהסעיפים אליהם התחייבה באותו הסכם. 

Iranian fisherman finds part of downed US spy drone wreckage https://t.co/0muwZhq76I#USdroneShotDown #HormuzStrait #Iran #UnitedStates #drone pic.twitter.com/ZicsIaBmJD

— Press TV (@PressTV) June 24, 2019

ארצות הברית הודיעה מנגד כי הוא תמשיך במסע הלחצים המרבי שלה נגד איראן ואף תחפש דרכים נוספות להטיל סנקציות חדשות, עד אשר טהרן תשנה את התנהגותה. "אנחנו נבחן אילו סנקציות נוספות אנחנו יכולים לעשות", מסרה ארצות הברית. 



עוד היום, דייג איראני הודיע כי הוא מצא חלקים מהמל"ט האמריקאי שהופל על ידי איראן בשבוע שעבר. הדייג פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה ובה נראית הסירה שלו ומה שנראה כמו חתיכת מתכת ועליה הלוגו של חיל האוויר האמריקאי.