"מנאמה היא העיר המארחת, בחריין היא המדינה המארחת, אך הסיבה לכך שהוועידה נערכת בבחריין", אמר יהושע טייטלבאום, פרופסור במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בר אילן ומומחה למפרץ הפרסי, "היא משום שהסעודים אמרו לבחריין לעשות זאת". 



לדבריו, בחריין היא "לוויין של סעודיה", ואילו האמריקאים רצו שהכנס יתקיים במפרץ כיוון ש"זה המקום שבו נמצא הכסף". בהתאם, הסדנה המתקיימת בבחריין דורשת הרבה מאד כסף, כ-50 מיליארד דולר, שיושקעו ברצועת עזה ובגדה המערבית, וכן במצרים, ירדן ולבנון. 



"בחריין היא הבחירה הקלה ביותר לקיום כנס כזה במפרץ", אומר טייטלבאום. "שכן היא מתחרה עם איחוד האמירויות הערביות ביחסים שמתחת לרדאר עם ישראל, ומאחר שקטאר וכוויית לא יארחו כנס כזה". 



לדברי טייטלבאום, הסדנה בבחריין היא "קריצה סעודית" ענקית, וכיוון שהם לא רוצים לעשות זאת בעצמם, הם נותנים לבחריין "לשאת את המים שלהם".



טייטלבאום מוסיף עוד כי לבחריין "לא אכפת להכעיס את הפלסטינים", שכן הם מחרימים ומזלזלים בה בכל מקרה. "סעודיה רוצה לעשות משהו נחמד עבור טראמפ, בחריין פחות או יותר תלויה בסעודיה, אז הם עושים את זה עבור הסעודים". 



לשאלה מדוע הסעודים לא מארחים את הסדנה בעצמם, אומר טייטלבאום כי "הם לא רוצים להיות הפנים של העניין הזה, הם מעדיפים לעבוד מאחורי הקלעים.  ככה הם עושים את זה, ויש להם את בחריין בשביל זה".