"מבינים רק כוח": נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף היום (שלישי) בחריפות את המנהיגות האיראנית בסדרת ציוצים שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "המנהיגות האיראנית לא מבינה מילים כמו 'נחמד' או 'חמלה', הם מעולם לא הבינו. מה שהם כן מבינים זה כוח ועוצמה. ולארה"ב יש הכוח הצבאי החזק ביותר בעולם, בהפרש ניכר, עם 1.5 טריליון דולר שהושקעו בו בשנתיים האחרונות בלבד". 

 
"העם האיראני סובל ובלי שום סיבה", המשיך נשיא ארה"ב. "המנהיגות שלהם מבזבזת את כל כספם על טרור, ומעט על דברים אחרים. ארה"ב לעולם לא תשכח שאיראן השתמשה בפצצות IED ו-EFP, שהביאו למותם של 2,000 אמריקאים ופצעו רבים אחרים". 
 
הוא הוסיף כי "ההצהרה המטופשת והמעליבה של איראן, שפורסמה היום, רק מראה שהם לא מבינים את המציאות. כל התקפה איראנית על גורם אמריקאי תענה בעוצמה רבה וכוח אדיר. באזורים מסוימים, עוצמה אדירה פירושה השמדה. לא עוד ג'ון קרי ואובמה".



מוקדם יותר היום אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי ארצו לעולם לא תנסה להשיג נשק גרעיני. זריף הזכיר בדבריו כי המדינה היחידה שעשתה שימוש בנשק גרעיני היא ארצות הברית, והתייחס לדברי הנשיא טראמפ, שטען כי ביטל את התקיפה באיראן כיוון שהיא תהרוג 150 איש.

"אתה באמת מודאג מ-150 איש? כמה הרגתם עם נשק גרעיני? כמה דורות מחקתם עם הנשק הזה?", אמר זריף. "אלה אנחנו, בגלל העמדות הדתיות שלנו, שלעולם לא ננסה להשיג נשק גרעיני", הוסיף השר האיראני.

בתוך כך ובניגוד מסוים לדברי זריף, הודיעה היום איראן כי היא תחל בשלב השני של צמצום התחייבויותיה להסכם הגרעין שנחתם במועצת הביטחון הלאומית של האו"ם. משמעות הדבר היא כי איראן תוכל ליישם פחות מהסעיפים אליהם התחייבה באותו הסכם.