שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר הערב (חמישי) כי "מלחמה קצרה עם איראן היא אשליה". בציוץ בטוויטר טען גם זריף כי איומו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי מלחמה בין ארצו לאיראן תוביל ל"השמדה" הוא "איום ברצח עם".
"השמדה = רצח עם = פשע מלחמה", צייץ שר החוץ האיראני. "מלחמה קצרה עם איראן היא אשליה. מי שמתחיל מלחמה לא יהיה זה שיסיים אותה". טראמפ הצהיר אתמול כי מלחמה עם איראן "לא תהיה ארוכה מדי" ולא תכלול כוחות קרקעיים, אולם הבהיר כי הוא "אוהב איראנים" וכי לא ביטל את התקיפה המתוכננת לאחר הפלת הכטב"מ בשבוע שעבר. 

בריאיון לערוץ העסקים של פוקס, נשאל טראמפ  לגבי האפשרות של מלחמה עם איראן. "אני יכול לומר שהיא לא תהיה ארוכה מאוד. אנחנו בעמדה חזקה מאוד", אמר הנשיא והבהיר: "אני לא מדבר על חיילים על הקרקע". בהתייחסו לביטול התקיפה ביום חמישי שעבר, הסביר טראמפ כי "החלטתי שלא להרוג איראנים רבים. אני אוהב איראנים". 
 

השליח המיוחד של הממשל האמריקאי לסוגיית איראן, בריאן הוק, הגן אתמול על ההחלטה לפרוש מהסכם הגרעין, וטען כי אם ארה"ב הייתה נשארת, כאשר המגבלות היו מוסרות מעל טהרן, היא הייתה יכולה להוות איום גדול יותר. "כל מה שאנחנו מתמודדים עמו כעת הוא בלתי נמנע, בגלל הסכם הגרעין, כי המגבלות היו מוסרות בסופו של דבר, ואיראן כנראה הייתה עושה אותם דברים כמו היום, אבל היא הייתה חזקה יותר", אמר לרשת אל-ערבייה בשולי הוועידה בבחריין. 

הוק גם כינה את ההנהגה האיראנית "מאפיה דתית מושחתת, שמעוורת את בני העם שלה במטרה לממן אידיאולוגיה אלימה". הוא ציין כי לוחם בחיזבאללה מרוויח יותר מכבאי איראני ממוצע. 
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס