סגן שר החוץ האיראני עבאס עיראקצ'י אמר בסיכום השיחות שקיים היום (שישי) בווינה, עם נציגי המעצמות שעדיין חתומות על הסכם הגרעין מ-2015, כי "זה היה צעד קדימה, אך זה עדיין לא מספיק - ולא עונה על הציפיות שלנו". לדבריו, ההבנות שהושגו בשיחות ככל הנראה לא יספיקו כדי לשכנע את המשטר לשנות את ההחלטה לעבור על כל אחת ממהגבלות הכלולות בהסכם. "אני אחזור ואדווח בטהרן, וההחלטות הסופיות יתקבלו שם", הדגיש.

כמו כן, באיחוד האירופי הודיעו על הפעלת מטריית התמיכה הכלכלית לטהרן. מדובר במנגנון לתמיכה, שיאפשר עקיפה של הסנקציות האמריקאיות על תעשיית הנפט וכן על התעשייה הפטרוכימית של איראן. הדבר צפוי לאפשר למדינות באירופה לרכוש נפט מטהרן, מבלי להסתכל בעימות מול ארצות הברית.

בתוך כך, מוקדם יותר היום, איראן הגישה תלונה בפני מועצת הביטחון של האו"ם נגד ארצות הברית, בטענה שזו הפרה בשבוע שעבר את המרחב האווירי האיראני כשכלי טיס בלתי-מאויש אמריקני חדר לשטחם, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". בתלונה שהוגשה למועצת הביטחון צוין כי לטהרן שמורה הזכות "להגיב בחומרה אם ארצות הברית תחזור על ההפרה". 
כזכור, משמרות המהפכה האיראניים הפילו בשבוע שעבר מטוס אמריקאי ללא טייס שביצע גיחות ריגול בדרום מחוז הורמוזגאן, שעל חופי המפרץ הפרסי, במדינה. בארצות הברית הכחישו בתחילה את הדיווח. "אף כל טיס אמריקאי לא פעל היום במרחב האווירי של איראן", אמר דובר הפנטגון. אך מאוחר יותר אישר גורם אמריקאי לרשת פוקס ניוז כי כלי טיס אכן הופל. בארגון טענו כי המל"ט כיבה את משדר הזיהוי שלו, המאפשר לעקוב אחריו, בעת שנכנס למרחב האווירי האיראני.  מפקד חיל האוויר האיראני הוסיף כי המל"ט האמריקאי, מדגם MQ-4C Triton, המריא מבסיס חיל האוויר האמריקאי בדרום המפרץ הפרסי. 
כמו כן, לאחר ההפלה שגריר איראן באו"ם מאג'ד טקאט רבאנצ'י שיגר מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ובו התייחס ליירוט המל"ט האמריקני. הוא טען: "כי כלי הטיס חדר לשטח האווירי של איראן למרות אזהרות שהועברו ברשת הקשר", וקרא לקהילה הבינלאומית לדרוש שארצות הברית "תפסיק את צעדיה המשרים חוסר יציבות במזרח התיכון". בהמשך דבריו ציין כי איראן לא מעוניינת במלחמה, אך תפעל כדי להגן על שטחה.  

בעקבות התקרית דווח כי הנשיא טראמפ תכנן ואף אישר מתקפה באיראן - אך חזר בו זמן קצר לפני יציאתה לפועל. עם זאת, לאחר יומיים דווח כי במקום מתקפת טילים - פיקוד הסייבר האמריקאי ביצע מתקפת תגובה נגד איראן בתגובה לפיגועים בשבוע שעבר נגד שתי מכליות נפט במפרץ. לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הורה על מתקפת סייבר נגד מערכות מחשב איראניות המשמשות לשליטה במשגרי טילים ורקטות. 

לפי הדיווח, המתקפה תוכננה במשך שבועות ויתכן שאף חודשים, והוצעה על ידי הפנטגון לאחר המתקפה על המכליות בשבוע שעבר. שני מקורות מודיעיניים לשעבר אמרו לאתר "יאהו" כי המתקפה כוונה גם נגד קבוצה הקשורה למשמרות המהפכה של איראן, שעקבה באופן דיגיטלי אחר כלי שיט צבאיים ואזרחיים שעברו במצר הורמוז במהלך השנים האחרונות, מה שאיפשר לה לאחרונה לבצע התקפות על ספינות באזור.