תושבי מרכז אירופה ומערבה המשיכו להתמודד בסוף השבוע עם גל החום הקיצוני, כאשר בדרום צרפת נשבר שיא הטמפרטורה בכל הזמנים כשנמדדו 45.9 מעלות. לפחות עשרה בני אדם מתו עד כה כתוצאה ממזג האוויר החריג שצפוי להימשך לפחות עד אמצע השבוע הקרוב.



הטמפרטורות באזורים רבים - משווייץ וגרמניה ועד צרפת וחצי האי האיברי - זינקו ליותר מ-40 מעלות במהלך יום שישי, כאשר בגרמניה, צרפת, פולין וצ'כיה מדדו את הימים החמים ביותר של חודש יוני אי פעם. בספרד, נאבקים הכבאים בשריפות הגדולות ביותר בקטלוניה מזה 20 שנה.



שירות החיזוי של צרפת הודיע כי ביום שישי נמדדו 45.9 מעלות בכפר גלרגלו-לה-מונטיו שבמחוז גארד בדרום המדינה, טמפרטורת שיא של כל הזמנים ששברה בקרוב לשתי מעלות את השיא הקודם של 44.1 מעלות שנמדדו בגל החום של 2003. "אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לאקלים הזה, וזה מה שמצפה לנו בעתיד, אל תשכחו", אמר ראש הכפר, פרדי קרדה. "דרום צרפת עומד להיות טרופי".



בארבעה מחוזות בדרום צרפת הוכרזה כוננות אדומה, הגבוהה ביותר, בעוד שבשאר חלקי המדינה הכוננות כתומה, השנייה בגובהה, ומאות מוסדות חינוך שבתו מפעילות ביום שישי ובוטלו גם מסיבות סיום רבות. "גל החום הזה יוצא דופן בשל האינטנסיביות שלו והעובדה שהגיע מוקדם", אמר ראש הממשלה, אדוארד פיליפ. "אני פונה לחוש האחריות של האזרחים - אפשר למנוע מקרי מוות בכל גל חום".



עד כה נמסר על לפחות עשרה קורבנות. בצרפת, מת מתקין גגות אחרי שחלה באתר בנייה בעת שהטמפרטורה הגיעה ל-35 מעלות. בספרד, מת נער בן 17 ממכת חום בעת שקפץ לבריכה וקשיש בן 80 מת ממכת חום בוויאדוליד. ארבעה בני אדם מתו בגרמניה אחרי שטבעו בעת שניסו להתקרר בבריכות ובאתרי מים וגם בבריטניה נמסר על שלושה מקרים דומים.