הרשויות בלוב דיווחו כי 40 בני אדם נהרגו ולפחות 80 אחרים נפצעו הלילה (רביעי) בתקיפה אווירית על מתקן מעצר בו שהו מהגרים בלתי חוקיים בפרבר של הבירה טריפולי. המהגרים קיבלו סיוע רפואי לאחר התקיפה. 



זהו המספר הגבוה ביותר של הרוגים ופצועים בתקיפה או הפגזה אווירית במדינה, שאירעה ככל הנראה על רקע הסכסוך שנוצר במדינה לאחר הפלתו של  מועמר קדאפי בשנת 2011.



לוב היא נקודת המוצא העיקרית למהגרים מאפריקה הנמלטים מעוני וממלחמה ומנסים להגיע לאיטליה בסירה, אך רבים נאספים על ידי משמר החוף הלובי הנתמך על ידי האיחוד האירופי, המבקש לעצור את ההגירה.



אלפי מהגרים מוחזקים במרכזי מעצר ממשלתיים במערב לוב, במה שארגוני זכויות האדם והאומות המאוחדות אומרים שהם לעתים קרובות "תנאים בלתי אנושיים".



כזכור, בחודש אפריל האחרון זעזעו פיצוצים כבדים את טריפולי. תושבים דיווחו על מספר פיצוצים שנשמעו וכן מטוסים שנראו חגים למשך דקות ארוכות מעל העיר. ככל הנראה נפגע מחנה צבאי של הכוחות הנאמנים לממשלה הלובית, הנתמכת על ידי האו"ם. הפיצוצים התרחשו על רקע ההסלמה בין הממשלה הרשמית לכוחותיו של מנהיג המיליציה ח'ליפה חפטאר.



בעקבות התקיפות הודיעה רשות התעופה האזרחית כי המרחב האווירי של שדה התעופה נסגר עד להודעה חדשה לשם "ביטחון אווירי", והוסיפה כי שדה התעופה לא נפגע. בכך למעשה נסגרו כל קשרי התעופה של אזרחי העיר, כ-2.5 מיליון תושבים.



מוקדם יותר באפריל פתחו כוחותיו של חפטאר במתקפה על טריפולי  אך נבלמו בפרבריה הדרומיים של העיר על ידי כוחות התומכים בממשלה הלובית, הנתמכת כאמור על ידי האו"ם. הכוחות הנאמנים לממשלה לקחו בשבי 145 חיילים מהכוחות המזרחיים בהנהגת חפטאר, והוסיפו כי 60 רכבים נלקחו גם כן כשלל.