אדוארד גלאגר, לוחם קומנדו ימי אמריקאי, זוכה הלילה (רביעי) בבית דין צבאי מאישומים של רצח וניסיון רצח במשפט שהתרכז סביב הריגתו של מחבל דאעש. גלאגר בן ה-40 הואשם בדקירה למוות של לוחם פצוע של ארגון "המדינה האסלאמית" ובירי על אזרחים בעיראק ב-2017. פסק הדין ניתן על ידי חבר מושבעים שהורכב מחמישה חיילי מארינס ושני אנשי צי. 
בעוד שהחייל זוכה מסעיפי האישום החמורים ביותר, הוא הורשע בסעיף אישום בודד של הצטלמות עם גופת המחבל. לוחם שהעיד במהלך המשפט בחודש שעבר הביא לקריסת התיק לאחר שהודה כי הוא זה שהרג את המחבל הצעיר, אחד הפשעים שעליהם הועמד לדין גלאגר. 
שבעה לוחמי קומנדו ימי העידו במהלך המשפט כי גלאגר דקר את המחבל לאחר שטיפל בפצעיו, לאחר שנפצע בתקיפה אווירית. חבר המושבעים הצבאי נתבקש לקבוע אם המחבל מת מפצעי הדקירה או מפצעים שנגרמו בהפצצה. רבים מהעדים קיבלו חסינות על מנת להופיע בפני בית הדין. 


תומך של אדוארד גלאגר במהלך משפטו. צילום: רויטרס
תומך של אדוארד גלאגר במהלך משפטו. צילום: רויטרס

 
התביעה במשפט הציגה תמונות של גלאגר אוחז בראשו של המחבל משיערו, והודעות טקסט בהן כתב: "יש לי סיפור מגניב לספר לך כשאשוב, השתפרתי עם הסכין", ו"סיפור טוב מאחורי זה, חיסלתי אותו עם סכין הציד שלי". 

מנגד, גנרל עיראקי העיד כי גלאגר לא דקר את הצעיר וחייל מארינס העיד כי לא ראה פצעי דקירה על המחבל, לפי דיווח ברשת NBC. צוות ההגנה טען כי אין גופה או ראיות שניתן להציג נגד הלוחם, וכי הודעות הטקסט נכתבו כהומור שחור בעת קרב.  

גלאגר שוחרר ממעצר בחודש מאי לאחר שהשופט במקרה קבע כי התובעים הפרו את זכותו לייעוץ משפטי. בעבר דווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שקל להעניק לו חנינה.