נשיא איראן חסן רוחאני הזהיר אתמול כי ארצו תמשיך להגדיל את מאגרי האורניום המועשר ותפעיל מחדש בשבוע הבא את כור המים הכבדים באראק, שהושבת במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות, אם מדינות אירופה וארה"ב לא ישובו לשולחן המשא ומתן. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא נשאר חייב וצייץ הלילה (חמישי) בתגובה כי "איראן פרסמה אזהרה חדשה. רוחאני אמר שהם יעשירו אורניום ב'כל כמות שנרצה' אם אין הסכם גרעין. תיזהרי עם האיומים, איראן. הם יכולים לחזור ולנשוך אותך כמו שאף אחד לא נשך לפני". נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הביע את הסכמתו לנסוע לטהרן על מנת לסייע בהגעה להסדר בין הצדדים והפחתת המתיחות.


אחרי שאיראן הודיעה השבוע כי העשירה יותר מ־300 ק"ג של אורניום ברמה של 3.67%, מעל הכמות המותרת לפי ההסכם הגרעיני, הזהיר רוחאני כי המגמה צפויה להתעצם. "רמת האורניום המועשר לא תישאר ב־%3.67", אמר בישיבת הממשלה. "אנחנו נשים בצד את המחויבות שלנו במסגרת ההסכם ונגדיל את רמת ההעשרה לכל כמות שנחשוב שהיא הכרחית ונדרשת".

הוא לא הסתפק בכך, והזהיר כי איראן תחדש את הפעילות בכור המים הכבדים באראק. "החל מ־7 ביולי, הכור באראק ישוב למצבו הקודם, שהצדדים האחרים נהגו לטעון כי הוא 'מסוכן' ועלול לייצר פלוטוניום, וזאת אם השותפות האחרות להסכם לא ימלאו אחר המחויבויות שלהן במסגרת ההסכם", הצהיר. "העצה שלנו לאירופה ולארה"ב היא לשוב להיגיון ולשולחן המשא ומתן", הוסיף. "שובו להבנות, לכיבוד החוק והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. תחת התנאים האלה, כולנו יכולים לציית להסכם הגרעין".
שר החוץ, מוחמד ג'וואד זריף, הוסיף בתום הישיבה כי מדינות אירופה התחייבו ל־11 נקודות במסגרת ההסכם, כולל מכירת הנפט האיראני, וכי הן עדיין לא החלו ליישם אותן. "אם אירופה תתחייב להסכם הגרעין, גם אנחנו נעשה את זה", אמר.