שליט דובאי השיח' מוחמד בן ראשד הגיש תביעה בבית הדין לענייני משפחה נגד הנסיכה האיא, אחת מנשותיו, לאחר שזו ברחה עם ילדיה לבריטניה, כך דווח היום (שישי) ברשת CNN. על פי הדיווח העיתונאים לא יכולים לאמת את הימצאותה של הנסיכה, בתו של חוסיין מלך ירדן לשעבר, בממלכה - אך הפרסומים באזור טוענים כי נמלטה לשם בסיוע דיפלומט זר, ככל הנראה גרמני.
הנסיכה האיא היא דמות בינלאומית מוכרת מאוד, המנהלת יחסי חברות קרובים עם רבים ממשפחת המלוכה הבריטית, בהם יורש העצר הנסיך צ'ארלס ורעייתו קמילה הדוכסית מקורנוול. על פי הפרסומים בארצות הברית, התיק של השניים, המסעיר מזה כשבוע את כלל העולם הערבי, יעלה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה, באגף של בית המשפט העליון בממלכה. הדיונים בנושא יתקיימו ב-30 וב-31 ביולי.
דוברות בתי המשפט המלכותיים בבריטניה אישרו את עצם קיומו של דיון כזה, אך לא את הזהות של שני הצדדים. "המקרה נידון לאחרונה לאחרונה ב-22 במאי בפני שופט העליון פיליפ מור והדיון הבא יתקיים בפני נשיא בית המשפט ב-30 ביולי". הרשת האמריקאית הצליחה לאמת בנפרד את התאריכים וכן את הצדדים המעורבים בתביעה המשפטית. את שליט דובאי ייצגו פרקליטים ממשרד עורכי דין בכיר בממלכה. 

דיווח: יורש העצר הבריטי פנה לפרקליטה בכירה שתייצג את הנסיכה

בתוך כך, הטיימס הבריטי חשף הלילה התפתחויות חדשות ומעניינות בסוגייה. על פי הדיווח, עורכת דין המקושרת למשפחת המלוכה בבריטניה נמצאת כיום בקשר הדוק עם הנסיכה הירדנית, והיא מייחסת לה כיצד לפעול על מנת להיפרד מבעלה. הפרקליטה הבכירה, נחשבת לאשת הברזל, והיא ייצגה בעבר ידוענים רבים בהם את הנסיך צ'ארלס בעת גירושיו מהנסיכה דיאנה המנוחה. עוד נטען כי יורש העצר הבריטי הוא זה שפנה לעורכת הדין וביקש ממנה לייעץ לנסיכה האיא שנמלטה מדובאי מחשש לביטחונה, כפי שנאמר על ידי מקורות משפטיים. 
 
עוד נמסר כי הנסיכה חיה כעת בארמון בלונדון, שנרכש על פי הדיווחים לפני כשנתיים ממיליארדר הודי בסכום של כ-85 מיליארד לירות שטרלינג. הנכס המפואר נמצא סמוך לארמון קנזינגטון ועצם רכישתו בעבר מעלה את ההערכות לפיהן בריחתה, ביחד עם ילדיהם המשותפים, תוכננה מזה זמן רב. בנוסף, היא הקימה בנובמבר האחרון חברה בממלכה. 
 
ידידיה סיפרו כי החליטה לנטוש את דובאי לאחר שגילתה על היחד שהנסיכה לטיפה בת ה-34, שניסתה אף היא להימלט בשנה שעברה מהמדינה, קיבלה לאחר שנעצרה על ידי כוחות הביטחון האמירויות ליד חופי הודו. הנסיכה האיא עודדה את ידידתה נשיאת אירלנד לשעבר לבקר בדובאי כדי לבקר את הנסיכה שנחטפה ונראתה בתמונה משותפת איתה. היא הוצגה כאמור כנערה שיש לה הפרעות ועלולה להיות מנוצלת ולכן היא מקבלת טיפול רפואי נפשי ותמיכה ממשפחת השייח'ים. 

הנסיכה האיא. צילום: רויטרס
 
בנוסף דווח בתקשורת בממלכה כי הנסיכה האיא וילדיה הגיעו תחילה לגרמניה, אליה נמלטו באמצעות דיפלומט מהמדינה, ומשם הגיעו השלושה לבריטניה. הנסיבות הרשמיות להימלטותה אינן ידועות באופן רשמי, אך על פי ההערכות הנסיכה בת ה-45 - רעייתו הצעירה ביותר של שליט דובאי - ברחה בעקבות היחס שלו אליה או סיפורה של שייח'ה לטיפה, אחת מילדיו של השליט. 
 
הרשויות בדובאי ממשיכות לשמור על שתיקה בנושא, אך השליט פרסם בסוף החודש שעבר בחשבון האינסטגרם הרשמי שלו שיר שנתפס כפונה לנסיכה הנמלטת. 
 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

عشتي ومتي بــعـض الـخـطـا إســمـه خـيـانـه ونــــتـــي تــعــديــتـي وخــنــتــي يــاخــايــنــه اغــــلـــى امــــانـــه كـــشــفــت مــلــعــوبـك ونـــتـــي كـــذبــك تـــــرى ولـــــى زمــانــه مــايــهــمـنـا كــــنــــا وكـــنــتــي عــــنـــدي بـــراهــيــن الادانــــــه عــلــى الــــذي انــتــي فـعـلـتـي ارخـــيـــت احــصــانــك عــنــانـه واكــبــر خــطــا انــــك كــذبـتـي تــــدريـــن بــافــعــالـك اهـــانـــه لـــكــن لـنـفـسـك بــــس هــنـتـي مـــاعــاد لـــــك عــنــدي مــكـانـه ســيــري لــمــن فــيـه انـشـغـلتي وخــلــيـهـا تــنـفـعـك الــشـطـانـه مــايـهـمـنـي عــشــتــي ومـــتــي شعر الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم

A post shared by sultan41 (@sultan41) on

 
השיר מצביע לכאורה על מחלוקת עמוקה בין השניים ובו המנהיג הבכיר מתייחס לנושאים שונים בהם בגידה, תוקפנות, שקרים, השפלה, הוכחות והרשעה לאדם שלא ציין את שמו. עם זאת, רבים ברשתות החברתיות העריכו כי השיר מיועד עוסק בנסיכה. 

כזכור, בשבוע שעבר דווח בעיתון "דאר אל-חייאת" מפי מקורות ירדניים כי הנסיכה מעוניינת להתגרש מבעלה, זאת לאור חילוקי דעות בנושא "עסקת המאה". המקורות אמרו לעיתון כי לאחרונה התגלעו חילוקי דעות בין השניים לאחר שבן ראשד דרש מרעייתו ללחוץ על אחיה המלך עבדאללה, להתפשר בעניין עסקת המאה. היא מסרה בתגובה כי אין לה קשר לעניינים פוליטיים וכי "הקשר המשפחתי הוא דבר אחד, ופוליטיקה היא דבר שני".
הנסיכה האיא התחתנה ב-10 לאפריל 2004, כאשר בן ראשד היה יורש העצר של דובאי ושר ההגנה באמירויות. לשניים שני ילדים, ג'לילה שנולדה בשנת 2007 וזאיד שנולד ב-2012.   בשנת 2016 נאמד הונו של בן ראשד בכ־4.5 מיליארד דולר והוא מוקם במקום החמישי בדירוג בני המלוכה העשירים בעולם של "פורבס". המקורות דחו על הסף שמועות לפיהן מדובר בגניבת כספים, ולדעתם מדובר בעיוות האמת. לטענתם, היא ירשה מאמה כסף רב ויש לה חברות והשקעות, לכן איננה זקוקה לכסף.